NA24.no

(TV 2 Nyhetene)

Store skader på SAS-merkevaren

Sist oppdatert:
SAS anslår at sakene om Dash-flyene har svekket omdømmet for 200 millioner.

SAS' informasjonssjef sier at en viktig grunn til at de har stanset flygingene med Dash Q400 er effekten på merkevaren.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- SAS sin merkevare har i løpet av 60 år blitt bygget langsiktig med verdier som sikkerhet og kvalitet. Det skades av hele Q400-situasjonen, sier informasjonssjef Bertil Ternert til Dagens Media.

SAS har 27 fly av typen Dash Q400 og selskapet mener høstens hendelser hittil har kostet selskapet 500 millioner svenske kroner.

- Vi har sagt at merkevaren vår er så viktig at vi uansett setter disse flyene på bakken, sier Ternert til Dagens Media.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere