NA24.no

(One Call)

Tok skalpen til Telenor og Netcom

Sist oppdatert:
For femte år på rad tar liten utfordrer skalpen til telegigantene.

Resultatene fra EPSIs kundetilfredsundersøkelse for 2013 er klar: One Call har Norges mest fornøyde mobilkunder

For femte året på rad vinner One Call den uavhengige kundetilfredsundersøkelsen til EPSI Norge. Det betyr at One Call har vunnet hvert år siden selskapet ble med i undersøkelsen første gang i 2009. Konkurrentene blir tvunget til å skjerpe seg og dette kommer alle mobilkundene til gode.

- Det er herlig å vinne. Fem av fem mulige gjør oss stolte og ydmyke. Det kan virke så enkelt, men jeg kan love at det ligger gjennomtenkte strategiske valg og kontinuerlig hardt arbeid bak disse resultatene, sier One Call-sjef Øistein Eriksen i en pressemelding.

I fem år har One Call scoret best på den totale kundetilfredsindeksen med en score på mellom 76 og 78,8 hvert år. Den totale kundetilfredsindeksen baserer seg på kundenes tilbakemeldinger på omdømme, opplevd produktkvalitet, opplevd servicekvalitet, verdi for pengene og lojalitet. Resultatene fra undersøkelsen viser at One Call scorer best i bransjen på 4 av 5 av disse underkategoriene.

- Vi er genuint opptatt av at kundene våre skal ha en god brukeropplevelse og høy kvalitet på de tjenestene som leveres, og foruten å takke alle som bidrar i hverdagen vil jeg rette en ekstra takk til våre kunder for deres tilbakemeldinger, fortsetter Eriksen.

Årets studie av den norske mobilbransjen baserer seg på over 2300 dybdeintervjuer per telefon med privatpersoner og bedriftskunder i Norge. Intervjuene er gjennomført i perioden 28. august til 2. oktober i år, og Norstat Norge AS har stått for feltarbeidet på oppdrag fra EPSI Norge. Studien er sammenlignbar med resultatene fra tidligere år og med EPSIs studier i andre land.

- En indeksverdi over 75 peker på en sterk relasjon mellom leverandør og kunde. One Call troner fortsatt øverst på denne målingen, og har en kundetilfredshet som er å anse som høy, heter det i pressemeldingen fra EPSI Norge.

- Vi ser at konkurransen hardner til og at flere forsøker å kopiere vårt konsept og strategi. Men som i livet ellers er som regel originalen best, avslutter Eriksen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere