NA24.no

TV 2 og Nettavisen sier nei takk til Snapchat

TV 2 lar seg ikke friste til å bli offisiell nyhetsleverandør til Snapchat-tjenesten Discover. Mediehuset mener forretningsmodellen ikke holder mål.

Redaktør Bård Espen Hansen i TV2.no sier til Dagens Næringsliv at Snapchat fungerer utmerket til markedsføring, men at TV 2 ikke ser gevinsten ved å knytte seg tettere til det amerikanske sosiale mediet, skriver Dagens Næringsliv.

– Det er krevende å se noen butikk i dette for oss. Utfordringen med å bruke Snapchat er å få trafikken tilbake til TV2.no. Derfor er vi kommet fram til at det ikke er riktig for oss å bruke ressurser på dette akkurat nå, sier Hansen.

I Nettavisen har direktør for forretningsutvikling Pål Nisja-Wilhelmsen landet på samme konklusjon.

– Å være en del av Snapchat krever en investering. Det kan vi godt binde oss opp til hvis det kan betale seg på sikt. Men akkurat nå har vi til gode å få noe ordentlig svar fra Snapchat på inntjeningen på dette.

Discover er Snapchats nyhetstjeneste, som hittil kun har hentet inn nyheter fra internasjonale medier, men arbeidet med å skaffe seg lokale partnere er allerede i gang. Forrige uke ble tjenesten rullet ut i Frankrike med mediehusene Le Monde og Paris Match på laget.

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere