NA24.no

(Telenor)

TV 2 tar selvkritikk for reklameblemme

Sist oppdatert:
TV 2 tar selvkritikk for å ha gått i reklame under OL-finalen i slopestyle, der Ståle Sandbech tok sølv.

I sosiale medier har TV 2 møtt en storm av klager på reklameavbruddet. Nå beklager TV 2s sjefprodusent i Sotsji, Jens Knudsen.

- Det var en menneskelig feil. Det skal ikke skje- Så vi har nå en sportsprodusent som hjelper til i slike øyeblikk, sier Knudsen til Dagens Næringsliv (DN) ifølge NTB.

- Regnet med bråk
Ifølge TV 2s kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy ligger det måneder med arbeid i planleggingen av reklamepausene under OL. Han forstår likevel at mange seere reagerer.

- Det har vært OL i så mange år på NRK at vi regnet med at det skulle bli litt bråk, sier Indrøy.

Storannonsør Telenor sier til Dagens Næringsliv at selskapet nå vil revurdere reklamemengden under OL.

- Vi ser at noen lar seg irritere over at det er for mye reklame. Det må vi ta inn over oss, sier informasjonssjef Anders Krokan.

- Vi ønsker absolutt ikke å støte noen med reklamen vår, sier han.

Steven Van Zandt
Under OL har Telenor valgt å kopiere suksesssen DNB hadde med å dra inn en superstjerne i sine reklamekampanjer. De bruker skuespiller Steven Van Zandt til å fronte selskapet.

Ifølge Telenor er målet med den nye serien, som har fått navnet Mission Norway, å vise frem Norge som «annerledeslandet» - og at Telenor har fått suksess på grunn av dette.

Litte Stevens innarbeidede forhold til Norge gjennom Lilyhammer er ikke unaturlig bakgrunnen for at stjernen har blitt med.

- Prosjektet har vært veldig givende, ikke minst fordi kjernen i kampanjen er den norske annerledesheten. Som de fleste vet har jeg opparbeidet meg en viss fascinasjon for Norge, for å si det mildt. De norske særegenhetene er ufattelig fornøyelige og tidvis uforståelige, men samtidig fører de til mye kreativitet og smarte løsninger som mange andre aldri ville tenkt på, sier Steven Van Zandt i en pressemelding.

Eksperter Nettavisen NA24 har snakket med anslår at rene produksjonskostnader for en slik produksjon er rundt fem millioner kroner. I tillegg kommer betalingen til Little Steven, som neppe skal ha mindre enn en million.

Les mer: Little Steven skal fronte stor Telenor-kampanje

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere