NA24.no

Foto: Håvard Solem (TV 2)

TV 2 vant Gullrose

Sist oppdatert:
TV 2 s realityserie «Søppelkongen» vant lørdag den prestisjetunge Gullrosen.

TV 2-programmet vant i kategorien «Social Awareness Award». Juryen la vekt på det grønne og miljøvennlige aspektet ved serien, samt at serien er nyskapende innenfor realitysjangeren.

- Det er veldig hyggelig å få aksept og pris for et konsept TV 2 har utarbeidet selv, i samarbeid med Strix, sier programdirektør Nils Ketil Andresen i TV 2.

Blant programmene som var nominert i samme kategori som «Søppelkongen» var Sir Bob Geldofs konsert-happening «Live8»

Prisutdelingen fant sted i Lucerne i Sveits.

Under innspillingen av "Søppelkongen" sommeren 2005 valgte 14 personer å bo på en søppeldynge i seks uker, avskjermet fra verden utenfor. De måtte lage egne boliger og skaffe til veie alt av egen komfort, samt løse ulike ukesoppgaver med det de fant på dynga. Programleder var Gaute Grøtta Grav, som hadde med seg Ole André Sivertsen som medhjelper.

«Søppelkongen» er solgt til mer enn 10 tv-selskaper med tanke på produksjon internasjonalt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere