NA24.no

Tidligere salgsjef i TV3 Roger Grønset er påtroppende Daglig leder i Dealy.no AS.
Tidligere salgsjef i TV3 Roger Grønset er påtroppende Daglig leder i Dealy.no AS. Foto: Dealy

TV3s salgsjef slutter

Sist oppdatert:
- Ingen dramatikk at jeg slutter etter 10 år sier Roger Grønset.

Roger Grønset slutter i TV3 etter over ti år i selskapet, hvor han de siste 5 årene har hatt en sentral rolle i kanalens salgsledelse. Grønset går nå til nye oppgaver som daglig leder hos nettselskapet Dealy.no , en norskutviklet tjeneste som gir butikker og kjeder mulighet for å annonsere sine tilbud på ett sted samlet.

- Bakgrunnen for jobbskiftet handler verken om arbeidsforholdene i TV3 eller om TV-mediets posisjon, men heller å utvikle de mulighetene som de siste årenes endrede medievaner gir, sier Grønset i en melding. Nå er markedet modent for en tjeneste som Dealy.no. Vi gir bånn gass, og kommer til å være godt synlig både i presse og reklamemarkedet fremover.

Tradisjonelle tilbudsmedier mister gjennomslagskraft
Bare i Oslo har over halvparten av husholdningene reservert seg mot uadressert postkassereklame. Siden midten av nittitallet har avisene mistet over 20% av de daglige leserne sine, mens for ukepressen er frafallet enda mer drastisk, da denne mediekanalen har mistet over 1/3 av sine daglige lesere, ifølge Synovates Mediadøgnet.

- Medielandskapet blir mer fragmentert og uoversiktlig. Vi ønsker å gjøre det enkelt og oversiktlig for forbrukerne å finne gode priser på produkter som de planlegger å gå i butikken for å kjøpe. Om man vil overleve, så må man ta hensyn til de nye medievanene til folk flest. Norske annonsører har ikke lenger samme gjennomslagskraft og effekt gjennom tradisjonelle tilbudsmedier som dagspresse, ukepresse og DM. Trykte kataloger er snart helt borte fra markedet.

«Adapt or Die»
Det blir mer vanlig å søke informasjon om produkter og priser på Internett før man tar en kjøpsavgjørelse. Når tilnærmet 80% av befolkningen nå er på Internett daglig, så gir dette mulighet for nye tjenester. -Disse endringene i medievanene til folk, må norske annonsører ta innover seg, mener Grønset. «Adapt or Die» høres kanskje brutalt ut, men annonsører som ikke tilpasser seg den nye mediehverdagen vil svekke sin markedsposisjon og i verste fall lide en langsom død.

Lansering første kvartal 2012
- Skal du som forbruker ut å kjøpe nye langrennski, så er det veldig mye enklere å gå inn på en enkelt nettside enn å shoppe rundt. Mange butikker har enda ikke opprettet egne nettsider med produkt- og tilbudsinformasjon, og da risikerer de å falle ut av vurderingssettet til forbrukeren, sier Grønset i meldingen.

- Du kommer kanskje i veldig god form til skisesongen ved å løpe rundt fra butikk til butikk for å finne det beste tilbudet på de skiene du vil ha, men veldig praktisk og tidseffektivt er det ikke. Vi tror at norske butikker og kjeder vil se verdien av en brukervennlig presentasjon av sine tilbud på Dealy.no, og vi gleder oss til å lansere denne tjenesten i løpet av første kvartal 2012.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere