NA24.no

Utsolgt, men sakker av

Men radiostasjonene sliter i forhold til resten av reklamemarkedet.

De kommersielle radiostasjonene sakker av i forhold til resten av reklamemarkedet, men er likevel utsolgt.

- Vi har vært utsolgt helt siden sommeren, sier salgsdirektør Atle Øi til Finansavisen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

MIO-statistikken så langt i år viser at radioreklame har vokst med 7,3 prosent, mens totalmarkedet har økt med 12,4 prosent.

- Denne høsten har vi flere ganger måttet stoppe salget. For oss dreier det seg ganske enkelt om å ha nok lyttere å tilby annonsørene. Samtidig kunne vi muligens tjent mer penger om vi hadde operert med et noe lavere rabattnivå, sier Øi til Finansavisen.

Kalle Lisberg i P4 sier de har en vekst som er «vesentlig høyere enn 7,3 prosent».

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere