RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(TV 2)

Valset seg til lørdagstoppen

Sist oppdatert:
Dansekjendisene løftet TV 2 til toppen av pallen på lørdag.

TV 2 har satset tungt denne høsten, og ved hjelp av premieren på Skal vi danse ble kanalen løftet betraktelig i markedsandeler.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Danset til topps
Forventningene til å se kjendisene danse var store på lørdag, og bidro til at Lørdagsmagasinet fikk 74.000 seere flere enn lørdagen før. Dermed fikk også aktualitetsmagasinet en markedsandel på 36,2 prosent i det nasjonale tv-universet, 3,5 prosent høyere enn uken før.

Den store lørdagssatsingen Skal vi danse samlet i snitt 635.000 seere på TV 2 lørdag. Det medførte en markedsandel på 44,2 prosent. Dermed slo dansingen Tore Strømøys Lyden av lørdag, som mistet over 300.000 seere fra premieren forrige lørdag. Strømøy samlet 603.000 seere og fikk en andel på 40,6 prosent.

- Lover bra
- Vi er strålende fornøyd i både TV 2 og hos produksjonsselskapet Monster. Det er tredje sesongen, og denne har begynt best av alle sesongene. Dette er premieretall vi er stolte av og det lover bra for høsten, sier pressekontakt i TV 2, Unn-Grethe Berge, til NA24 Propaganda.

Men det sluttet ikke der for TV 2s del. Også resultatprogrammet senere på kvelden sanket bra med seere. I snitt så 540.000 seere Mona Grudt ble kåret til dronningen av dansegulvet den første runden av den populære tv-konkurransen. Det gjorde at TV 2 holdt forholdsvis bra på markedsandelene og samlet nesten 40 prosent av tv-seerne i tidsrommet.

Døgnandelen til TV 2 økte med 11,4 prosent sammenlignet med uken før og endte på 32,6 prosent i det nasjonale tv-universet. For NRK1s del ble andelen redusert med 6,7 prosent til 37,5 prosent.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere