NA24.no

FRUSTRERT: Vidar Strand venter og venter på Telenor - som ikke kommer. Slik har det vært i to måneder nå. Telenor har nå gitt garantier for at bredbåndet han har bestilt er på plass 21. januar.
FRUSTRERT: Vidar Strand venter og venter på Telenor - som ikke kommer. Slik har det vært i to måneder nå. Telenor har nå gitt garantier for at bredbåndet han har bestilt er på plass 21. januar.

Vidar har ventet på Telenor-montør i to måneder

Sist oppdatert:
– Det er skikkelig frustrerende. Slik behandling går ikke an, forteller Vidar Strand.

Strand bestilte bredbånd fra Telenor i midten av november i fjor, skriver Bergensavisen.

Han mottok pakkene med alt utstyr den 19. november. Nesten to måneder senere har installatørene fra Eltel ikke dukket opp.

– Det bor syv studenter i huset. De er avhengig av internett i forhold til skolen, sier Strand.

– Frekk kundeservice

Strand har forståelse for at installatører har mye å gjøre om dagen, men mener at behandlingen fra Telenors kundeservice absolutt kunne ha vært bedre.

–  Installasjonen skulle skje 28. november, 2014. Da montørene ikke dukket opp, ringte jeg kundeservice. En frekk fyr fortalte meg at dette ikke berørte Telenor, og henviste meg til entreprenørfirmaet Eltel som skulle installere bredbåndet, fortviler Strand fra villaen i Bellevuebakken.

Etter dette sendte Telenor en tekstmelding med ny dato for installasjonen. Dette var var 5. januar, men heller ikke da dukket montørene opp.

Nå er neste dato den 21.januar. Leieboerne og eier har nesten mistet håpet.

– Nå må de komme den 21. januar, ellers vet ikke jeg hva vi kan gjøre, sier en skuffet Strand.

– Hvorfor kan ikke dere bare bytte leverandør?

– Det er ikke så lett det heller. Vi hadde mobilt bredbånd før, nå må vi installere selve bredbåndet, da er det ikke så mange andre alternativer enn Telenor, sier Strand.

Telenor beklager

Kommunikasjonsdirektør i Telenor, Torild Uribarri forstår fortvilelsen.

– Dette er beklagelig. Kunden skal heller ikke måtte kontakte våre samarbeidspartnere og underleverandører. Her har det skjedd en klar glipp, sier Uribarri til BA.

Telenor forteller at kundeservice har klare retningslinjer for hvordan man håndterer kunder. De har hatt stor pågang særlig etter stormen «Nina».

– Vi må virkelig beklage at Strand ikke har fått mer informasjon. I etterkant av stormen har montørene måtte prioritere andre kritiske oppdrag, det har nok skjedd i denne saken, sier informasjonssjef i Telenor, Kristine Meek.

Telenor oppfordrer kunder til å gi tilbakemeldinger.

– Dette kan de gjøre etter en samtale med kundeservice ved å bedømme samtalen. Alle negative tilbakemeldinger vil bli besvart, sier Meek.

Hun avslutter med å gi en garanti for at bredbåndet kommer på plass den 21. januar.

Les flere saker i Bergensavisen

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!


Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere