NA24.no

Vil spise kirsebær med de store

Corona-importør hevder de er vinneren av ølmarkedet.

Haugen-Gruppen mener for mye fokus rettes mot Hansa og Ringnes som førstevalg når øltørste nordmenn skal leske sine ganer.

NA24 - din næringslivsavis

Regnskapstall innsendt til Brønnøysundregistrene viser nemlig at gruppens Corona-virksomhet opplevde en verdivekst på 65 prosent i 2008.

-Vi har opplevd en markant vekst de siste tre årene. Salget er tredoblet i perioden og merkevaren Corona Extra har gått fra å være et nisjeprodukt, til å være landets mest populære premium flaskeøl, sier produktsjef i Fredrik Hansen ifølge Finansavisen.

Hansen er ikke fremmed for å berømme egen innsats, men understreker også at ølmerkets internasjonale markedsposisjon har en aldri så liten finger med i spillet.

-Grunnen til at Corona har en så jevn og sterk vekst, skyldes langsiktig og strategisk jobbing. Synlighet i butikk er noe vi setter på dagsorden, men Corona Extra har også en meget sterk merkeidentitet. Fra å være et meksikansk øl har utviklingen gått mot et globalt ikon i ølverdenen, skriver selskapet i en pressemelding, melder FA.

Har du et næringslivstips - kontakt NA24

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere