RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Alltid drømt om å starte nytt byrå

Sist oppdatert:
Erik Heisholt realiserer en gammel drøm når han nå starter et nytt reklamebyrå, men kan ikke gjøre noe med det før han vet om Vålerenga rykker ned.

Sett bort fra korte gjesteopptredener i Bates, Grey og Dinamo har Erik Heisholt tilbrakt hele sitt yrkesaktive liv i Leo Burnett. De siste tre årene som kreativ leder i det som brukte å være Norges største byrå.

Nå sier han takk for seg og starter et nytt reklamebyrå sammen med fire kolleger over nyttår. De fire andre er det profilerte kreative teamet, Stig Bjølbakk og Henrik Sander, tidligere sjef i Bates Lasse Polmar og tidligere markedssjef for svenske Wideyes, Njål Berge.

- Sett bort fra Stig, som er veldig ung, og Lasse, som er veldig gammel, begynner vi å bli midt i tredveårene alle sammen. Det er et naturlig tidspunkt å realisere en gammel drøm. Jeg er et konkurransemenneske, har vært hele mitt voksne liv i Leo og har alltid drømt om å starte byrå med gode venner, sier Erik Heisholt til Propaganda og legger til at dette er noe de har snakket om i flere år.

- Nå er vi alle der hvor det vil være naturlig å gjøre noe med det, sier han videre.

Men det kan ikke Vålerenga-supporteren gjøre noe med før de siste tre kampene i eliteserien, mot Tromsø, Lyn og Brann, er ferdigspilt. Om et eventuelt nedrykk vil ha noe å si for planene sier han ikke noe om.

Erik Heisholt vil heller ikke si noe om hva det nye reklamebyrået skal gjøre, men lover å gi mye lyd fra seg når tiden er inne.

- Vi vet veldig godt hva vi skal drive med, men har ikke skrevet det ned på et papir ennå. Vi holder fortsatt på og diskuterer dette og derfor er det litt for tidlig å gå ut med mer informasjon, påpeker han.

De siste to årene har vært tunge for norsk reklamebransje, og mange av dem som har sluttet i ulike byråer har startet nye byråer. På tross av dette tror ikke Heisholt dette er et dårlig tidspunkt å starte et nytt byrå på.

- Jeg tror det beste tidspunktet å starte på er nå vi selv ønsker å gjøre det. Jeg vet at vi er en gjeng som har så mye positiv energi at dette skal gå bra. Når det er sagt, så kan ikke de dårlige tidene vare evig og kanskje kan vi bidra til at det snur, sier han.

De fem reklameguttene får ikke ta med seg noen kunder fra Leo Burnett.

- Det får vi ikke lov til, og vi er opptatt av at alt skal gå riktig for seg. Det er en liten bransje, og vi kommer til å møte på gamle kolleger hele tiden, derfor er det viktig at alt går etter boka, sier han og legger til at det i første omgang kun er de fem som blir ansatt i det nye byrået.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere