RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Cecilie Engeseth / Privat

- Det kom røyk fra håret mitt!

20-åringen Iselin Saastad skulle endelig klippe og farge håret. Men sommersveisen ble ikke helt som forventet.

Tirsdag i forrige uke oppsøkte Iselin Saastad en frisørsalong i Moss. Hun ønsket å klippe håret, samt stripe det, skriver Moss Avis.

- Jeg hadde ikke sett den frisørsalongen før, så jeg gikk innom, forteller Saastad.

Hun fikk et tilbud om klipp og hårfarge til en pris hun var fornøyd med, og satte seg ned i frisørstolen til Jan Steve Bakkland.

- Han var veldig hyggelig, og vi pratet en del. Jeg stusset over et par ting han gjorde annerledes enn jeg er vant til, men tenkte at han vet hva han gjør siden han er faglært, sier hun.

Bakkland satte på plasthette og varmelampe og startet striping av håret.

Varm i toppen
- Jeg kjente at det ble varmt. Først syntes jeg bare det var deilig, men så ble det kokende varmt, og jeg måtte avbryte frisøren som sto i telefonen, forklarer hun.

Hun forteller at frisøren reagerte fort ved å ta vekk utstyret på hodet hennes.

- Han sa ikke så mye, men han sa at han skulle blåse på håret med en hårføner for å gjøre det kaldere.

Da jeg fremdeles hadde vondt like etterpå, kjølte vi ned håret i vasken, sier hun.

- Det kom røyk fra håret mitt! tordner Saastad.

Saastad sier videre at håret så greit ut etterpå, og Bakkland lovte at det ikke var svidd.

- Og når dette skjedde, håpet jeg imidlertid at han ikke skulle ta full pris for jobben, men det gjorde han, forteller 20-åringen til Moss Avis.

Kunne rette opp
Senere oppdaget Saastad at håret var blitt flekkete, hun hadde en sår hodebunn og hodepine.

Hun tok derfor med kjæresten til salongen dagen etter for å gi uttrykk for sin misnøye.

- Han nektet å gi pengene tilbake, men sa at han kunne rette det opp igjen, forteller Saastad som legger til at hun ikke ville at mannen skulle røre håret hennes etter hendelsen.

- Jeg ville ikke lage noe mer styr ut av det, og frisøren sa at han måtte kontakte regnskapsføreren og kontakte meg senere. Kjæresten min ringte flere ganger i løpet av dagen, men fikk ikke svar, sier hun.

- Produksjonsfeil
Jan Steve Bakkland som klippet 20-åringen mener produsenten av hetta må ta på seg skylden.

- Det var en produksjonsfeil i hetta. De hettene har vi kastet nå. Vi skal ikke bruke de mer, forklarer han.

Han innrømmer feilen, men forteller at han ikke hørte noe mer fra Saastad og kjæresten.

- Jeg ba henne komme tilbake om to-tre dager, men hun kom ikke tilbake. Jeg har heller ingen ubesvarte anrop eller tekstmeldinger fra henne, sier han.

Videre sier Bakkland at han aldri har opplevd noe lignende før, og at han sjekket at det ikke var sår i hodebunnen til Saastad.

- Man får ikke hodepine av det heller, legger han til.

Han forklarer at han fremdeles tilbyr henne å fikse håret etter hendelsen.

- Jeg ble kjempelei meg og ville rette opp feilen. En bekjent har nå rettet opp i håret hennes, sier Saastad som ikke ønsker flere uhell i hår og hodebunn på kundene.

I en artikkel på ung.no refereres det til Forbrukerrådet som ber deg ta kontakt med en annen faglært frisør som kan vurdere om jobben ble gjort riktig i lignende tilfeller.

- Gir vedkommende deg rett i din sak, så ta det opp med frisøren din som kan rette opp i feilen, gi avslag eller gi pengene tilbake, skriver nettstedet.

Les flere saker i Moss Avis

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere