RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Elin Reitan (Side2)

- Det skal være feminint og glamorøst

Sist oppdatert:
Side2 møtte stjernestylisten Franck Provost.

EMIL & SAMUEL (Side2): For ett år siden var det få som visste hvem den franske stylisten Franck Provost var.

Men med sine 600 frisørsalonger i 25 land, og kjendiskunder som Sharon Stone og Tina Turner på kundelisten er det liten tvil om at franskmannen hadde ingrediensene til suksess da han lanserte sin hårpleieserie i Norge. Nå har franskmannen 7 prosent markedsandel i hårpleiesegmentet.

Se bilder av årets hårtrender nederst i saken!

- Kanskje kjøper jeg en øy
Det er kanskje ikke så uvanlig at en kjendisfrisør utvikler sitt eget hårpleiemerke, men noe spesielt er det at produktene selges i dagligvarehandlelen, og fornuftige pris.

- Jeg vil takke Norge. Det var mer utfordrende å lansere produktene her for her er jeg ikke så kjent. Men nå har vi solgt 500 millioner flasker, og det har vært en stor suksess, sier Provost til et knippe pressefolk, som har fått anledning til å møte stjernefrisøren.

Den karismatiske mannen har kommet til Oslo for å lansere tilskudd til hårserien sin, nemlig et utvalg stylingprodukter. Han har vært i Norge før, og innrømmer at han var oppspilt da han fra flyet kunne skimte norsk jord.

- Jeg har gode minner siden sist jeg var her. Det føltes ut som jeg hadde bursdag da jeg så ut av vinduet og ned på dette landet. Kanskje jeg kjøper en øy her en dag, og blir her i mange år, ler Provost.

- Over all forventning
Den nye stylingserien har allerede blitt lansert i Frankrike, men Norge er det andre landet produktene nå blir tilgjengelige.

- Jeg forventet ikke at vi skulle ha så stor suksess i Norge med hårpleieserien. Det har gått over all forventning. Jeg har store forventninger til stylingserien her i Norge. Den har vært en stor suksess i Frankrike, påstår Provost, og titter bort på de tre hårmodellene som for anledningen har blitt stylet i sesongens siste hårtrender.

Les også:Send håret på spa

- Feminint og glamorøst
Provost innrømmer at han liker å kjenne på teksturen til folks hår, og lar hende gli gjennom en av modellenes manke før han snur seg mot publikum og smiler.

- Jeg føler det som om jeg er i Paris. Det er flotte jenter, ikke sant?, spør han og ler.

Han fortsetter.

- I år skal frisyren være feminin og glamorøst. Håret skal også være naturlig og bevegelig. Frisyren skal holde seg, men også bevege på seg, forklarer Provost.

- Ikke følg trendene slavisk
Men selv om trendene ofte påvirker hva slag frisyrer vi ser i gatebildet, mener stjernefrisøren at man ikke skal se seg blind på hva moteindustrien forteller oss er riktig look for sesongen.

- Hver kunde er unik. Jeg liker langt hår veldig godt, men trenden i Frankrike akkurat nå er korte frisyrer, avslutter han.

LA DEG INSPIRERE AV SESONGENS HÅRTRENDER:

3696

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere