RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Fast jobber med killerprodukt

Sist oppdatert:
Ifølge investoren Robert Keith er Fast klart med et "killer-produkt" i slutten av andre halvår. Produktet retter seg blant annet mot ulovlig hvitvasking av penger
Fast har tidligere uttalt at de har utviklet et søkesystem for norske Økokrim. Dette er spesielt rettet mot jakten på norske pedofile. Ifølge Fasts hovedinvestor Robert Keith er søkesystemet i ferd med å produktifiseres og skal selges mot myndigheter i hele verden.

- På slutten av året er Fast klar med et "killer product" rettet mot myndighetene, sier Keith til iMarkedet.

Keith peker på at løsningen vil også hjelpe myndighetene i kampen mot hvitvasking av penger og annen kriminalitet.


Tror på andre halvår

Keith er sikker på at andre halvår vil gi løft i IT-investeringene, og da særlig i USA. Dette vil slå spesielt positivt ut for Fast, tror han.

- Dette vil ha en stor innvirkning på Fast, sier han.

Keith mener at Fast, etter omstruktureringene, er godt forberedet på økningen i IT-etterspørselen han venter i USA i andre halvår.

Kontrakter i Asia og Norge

Fast-sjef John M. Lervik sa til iMarkedet søsterpublikasjon digi.no ved begynnelsen av året at politiet i et ikke-spesifisert asiatisk land allerede bruke barneporno-systemet i full skala. Kunde nummer to er norske Økokrim.

- Vi skal starte et prøveprosjekt der vi skal teste Fasts teknologi på både internett og på ransaking av beslaglagte maskiner, forteller Rune Fløisbonn, nestleder for poltitiets datakrimsenter til digi.no.

Siden begynnelsen av året har altså Fast startet produktifiseringen av løsningene levert i Asia og til Økokrim.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere