RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Camilla Flaatten (Side2)

- Individualisme er viktigst!

I år skal du ikke velge samme solbriller som naboen eller kompisen din. Skill deg ut!

(SIDE2): Det er rom for lekenhet når 50- og 80-tallet gjør comeback under årets solbrillesesong. Men valgmulighetene er likevel store, og retrotrendene er både diskret og elegante.

Siste nytt fra Side2? Sjekk forsiden nå!

Mer diskret enn noensinne
- Fortvil ikke, selv om 50- og 80-tallet nå står sterkest, er 70-tallet her fortsatt. Men 70-tallet er ikke det mest fremtrendene i år. Det er 50- og 80-tallet som står sterkeste i 2010. Solbrillene skal ikke være prangende, og detaljene er diskret. Det er mer diskret enn noensinne. Signaturene står på innsiden av brillene, slik at du «skjuler» merket. Men folk er mer opptatt av å ha flere par å bytte på, du kler deg mer etter antrekket. Også er vi opptatt av mer luksus, vi er blitt de nye «weekend millionaire», smiler Jannicke Daae Rognstad.

Mer individualisme
Markedsdirektøren i Synsam møtte «sultne» motejournalister på restaurant Xich LO på Eger i Oslo torsdag. Alle ville ha en smakebit på vårens solbrillenyheter. Og i motsetning til tidligere lanseringer falt ikke alle for de samme solbrillene.

- Det er viktigere enn noensinne å skille seg ut. Det er mer individualisme blant moteløver. Det er blitt mer trendy å bruke briller, men det er viktig å ikke ha samme brillen som alle andre. Derfor tror vi heller ikke at det blir en klar bestselger i år. Det er ikke bare et par absolutt alle skal ha, forteller Rognstad.

Alt i en-brille
Det er likevel et merke hun har litt mer tro på enn andre.

- Persol blir nok størst. Alle andre har kopiert de originale, også Ray Ban wayfarer er en kopi av Persol. Solbrillemerket startet allerede i 1917, og jeg tror dette blir det store hotte i år. Solbrillene fra Persol er anvendelige, og kan brukes både til fest, i skogen og på kafé. De passer nesten til alle antrekk, og er en alt i en-brille, mener hun.

Dropp prangende logoer
Rognstad er bevisst på hvilke trender som blir størst til våren og sommeren, og hun kan også fortelle oss hva som er «fy-fy».

- 90-talls solbriller er helt ut. Vi er ferdige med prangende logoer. Solbrillene skal være mer minimalistiske og mindre maksimalistiske, advarer hun.

SE NYHETENE HOS SYNSAM HER:

2892

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere