RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(Privat)

- Jeg er veldig fornøyd med Dreamliner-opplevelsen

Sist oppdatert:
Ble sjekket inn på luksushotell og oppgradert til de beste setene etter drivstoff-lekkasjen.

Søndagens Norwegian-flyvning fra Bangkok til Oslo gikk ikke helt etter planen. Først var flyet to timer forsinket, før det begynte å lekke drivstoff i strie strømmer fra flyets vinge, som førte til at flyet først kunne ta av i natt.

Les også:

En skulle kanskje tro at en opplevelse av denne typen ville få passasjerene til å rase, men passasjer Axel Hoffart er svært fornøyd med hele opplevelsen med Norwegian.

- Det er ikke noe kritikkverdig i måten de håndterte saken på, sier en fornøyd Hoffart til Nettavisen NA24.

Fikk god oppfølging

Han forteller en litt annen historie om hva som skjedde enn det som har kommet frem så langt.

- Vi kom til flyplassen, og fikk vite at det var en liten forsinkelse. Først var det en time, og til slutt to. Da vi skulle lette, fant de en lekkasje i en drivstoffventil, som vi fikk informasjon om på flyet. Etter å ha sittet en liten stund, kom beskjeden om at flyet var kansellert, sier Hoffart.

- Inne på flyplassen var det kanskje 8-10 Norwegian-ansatte som hjalp til med å vise hvor vi skulle etter at vi hadde fått tilbake bagasje. Så ble vi satt på en buss og kjørt rett til et veldig fint hotell i Bangkok, sier han.

Han avviser andre meldinger om at de ble kjørt fra hotell til hotell på leting etter et sted å være.

- Nei, vi ble kjørt rett til hotellet. Innsjekkingen gikk smertefritt, og så ble vi vist til et veldig fint rom, som vi var på frem til vi fikk veldig god mat og drikke på en buffet, forteller Hoffart.

- Jeg var i grunn bare glad for å få en dag ekstra i Bangkok. Jeg måtte flytte på noen avtaler, men det går fin, påpeker han.

- Ble oppgradert

Ut på natten ble de kjørt tilbake til flyplassen, og prosessen videre skal ha foregått uten problemer.

- Han jeg reiste med hadde skadet seg på turen. Vi skulle egentlig sitte nesten helt bakerst, men ble flyttet til første rad så han skulle slippe å hinke gjennom hele flyet. Vi har hele veien fått veldig bra service!

Han er også veldig fornøyd med det såkalte drømmeflyet.

- Det er et veldig fint fly, med mye bagasjeplass - og ganske bra med beinplass også. Alt ser veldig nytt og bra ut, og ikke minst er det veldig stille og rolig, avslutter han.

- Urettferdig

- Jeg følte meg på ingen måte «Kjosfast». Jeg tror ikke det er rettferdig at Bjørn Kjos og Norwegian skal måtte ta alt ansvaret for problemene, sier han.

- Jeg er veldig fornøyd med Dreamliner-opplevelsen, og er ikke redd for å velge Norwegian igjen. Jeg synes man setter litt fiel fokus i kritikken. En bør støtte norsk næringsliv og gi litt «slack» til Norwegian, de gjør tross alt veldig mye bra, og jeg vil heller rose Norwegian for at de tør å satse på langdistanseruter, og dermed baner vei for at nordmenn og andre kan reise billig og behagelig i fremtiden, konkluderer han.

Lasse Sandaker-Nielsen

- Vi har blitt bedre

Norwegians informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen forteller at tilbakemeldinger som dette er med på å motivere.

- Det er utrolig hyggelig å få en så fin tilbakemelding fra en reisende, det er dette vi jobber for hver dag og at vi skal være førstevalget, sier han til Nettavisen NA24.

- Vi erkjenner at vi har forbedringspunkter på kundeinformasjonssiden, men vi har hatt mange konstruktive runder internt her og vi har avdekket en del hull i prosedyrer og rutiner som vi har tatt tak i, som gjør at vi er blitt bedre enn for noen uker siden, sier han.

- Det er alltid slik at når det blir lange forsinkelser så er det frustrerende, og da er det vanskelig å tenke rasjonelt, og blir man forsinket er det kjipt uansett. Det eneste som hjelper da er å få vite når en kommer hjem, men det er ofte vanskelig, for som regel vet vi det ikke selv, sier han.

- Vi blir motivert

Informasjonssjefen sier at det den siste tiden har vært et enormt kjør.

- Medietrykket de siste ukene har vært helt enormt, med mange passasjerhistorier der de som er misfornøyd har blitt intervjuet - og det med rette. De konstruktive tilbakemeldingen er viktige, og disse har gjort at vi er bedre nå.

- Men det er nyanser her, og det er mange som er fornøyde også, og det er hyggelig at folk står frem med sine hyggelige opplevelser, og det gjør at vi blir ytterligere motivert, sier Sandaker-Nielsen.

Dreamliner-flyet som nettopp har landet i Oslo, blir nå tatt ut av trafikk og sendt til Stockholm der teknikere skal undersøke det nærmere. Ifølge Norwegian er flyet det av flyene de har hatt minst problemer med.

PS! Boeing, som har vedlikeholdsansvaret på Norwegians 787-flåte, har ingen kommentar til problemene utover at de undersøker problemene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere