RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Kanal 4 billigere enn P4

Sist oppdatert:
P4 setter ned prisene med 20 prosent og innfører en garanti på 800.000 lyttere. - Det betyr ingenting for oss. Vi blir uansett billigere enn det, sier Rune Remøy i Kanal4.

I dag kom nyheten om at P4 setter ned sine reklamepriser ut året. P4 forbereder seg på den store radiokampen neste år og dumper allerede prisene med 20 prosent seks uker før nyttår. Det kom som en overraskelse på salgs- og markedsdirektør Rune Remøy i Kanal4.

- Jeg hadde ikke ventet at de skulle sette ned prisene allerede i 2004, men det vil neppe bety noe for vårt salgsarbeid. Vi har hverken noen glede eller skade av at de sette rned prisene, sier Remøy til Propaganda.

- Vi har hele tiden visst deres prisbilde, og vi kommer til å bli billigere enn dem, sier han.

P4 innfører eb lyttergaranti for neste år og lover minst 800.000 daglige lyttere i 2004. Kanal4 har lagt seg på en lyttergaranti på 500.000 daglige lyttere. Det kommer til å reflekteres i prisene deres.

- Vil blir billigere enn P4 fordi vi har en noe mer forsiktig antagelse av hvor mange lyttere vi klarer å skaffe, sier han.

Mange har spådd en økning i radiomarkedet til neste år. Senest Clear Channel, som tror på en økning på 19 prosent. Remøy tror naturligvis også på en økning og er sikker på at det lille norske radiomarkedet er stort nok for begge aktørene.

- Det er stort nok hvis salgsapparatene klarer å holde fokus på å få inn de annonsørene som ikke har vært på radio tidligere, men veldig lønnsomt blir det neppe for noen av oss, sier han og viser til at begge har et betydelig markedsarbeid foran seg.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere