RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Løgn at jeg skal bli far

Sist oppdatert:
Otto Jespersen skal bli pappa for tredje gang, skrev Her og Nå. - Oppspinn, sier komikeren til Side2.

(SIDE2): Jespersen og samboeren, danserinnen Ingrid Lorentzen (34), venter barn til høsten, skriver ukebladet Her og Nå tirsdag.

Ukebladet skriver at det er flere uavhengige kilder som har bekreftet disse opplysningene. Overfor Her og Nå vil ikke Jespersens manager, Linda Børnes, kommentere påstandene.

- Oppslaget er løgn
Nå har hovedpersonen selv gått ut og avkreftet oppslaget.

- Det er oppspinn. Oppslaget er løgn, det er feil og ikke noe hyggelig, sier Otto Jespersen til Side2.

Han kunne ikke kommentere saken ytterligere ettersom han kun hadde kjennskap til den gjennom Side2.

Sjefredaktør i Her og Nå, Rino Rådahl, ville ikke kommentere saken da Side2 ringte han tirsdag.

- Jeg har ikke kjennskap til dette, og kan foreløpig ikke kommentere saken, sier Rådahl.

- Slår tilbake på Her og Nå
Generalsekretær i Norsk Presseforbund, Per Edgar Kokkvold, mener denne saken går mest ut over Her og Nå.

- Vi mener at ethvert menneske har rett til å bevare sitt privatliv. Det er ikke krenkende å melde at et par venter barn. Men når man gjør det skal man være sikker på at det er riktig. Man kan gjøre det på en enkel måte ved å ringe og spørre.

- Dersom Jespersen venter barn, men sier nei til Her og Nå, så bør de vente med å trykke saken.

Han understreker nok en gang at en slik sak først og fremst slår tilbake på Her og Nå.

- De bør nå i samarbeid med Otto Jespersen trykke en unnskyldning for dette oppslaget. I slike saker er det ikke nødvendig å ta feil, sier Kokkvold til Side2.

Fødselsblemme nr 2 for Her og Nå
Ukebladet Her og Nå har tidligere skrevet at Arve Juritzen er blitt pappa uten at det stemte.

- Selv en person som ikke hadde vært journalist i mer enn en time, burde kunne sjekke slike opplysninger, uttalte Kokkvold til TV 2 Nettavisen den gang.

Tilsvarende blemme fra Se og Hør
I august 2005 hadde ukebladet Se og Hør et oppslag om at prinsesse Märtha Louise og Ari Behn ventet sitt tredje barn. Dette oppslaget var også feil, og fikk så mye oppmerksomhet at kong Harald til slutt gikk ut og avkreftet ryktene.

Les også:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere