RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Hilde Frantzen og Rannveig Myhr Ericksen er oppgitt over at posten har uteblitt en hel uke.
Hilde Frantzen og Rannveig Myhr Ericksen er oppgitt over at posten har uteblitt en hel uke. Foto: Skjalg Ekeland (Bergensavisen)

- Postmannen leverer ikke før vepsebolet ved postkassen er fjernet

Har ikke fått post siden sankthans.

- Servicen fra Posten er helt bånn, sier Rannveig Myhr Ericksen til Bergensavisen.

Hun er blant de 34 beboerne i Slettenvegen som siden sankthans ikke har mottatt noe post. Ericksen synes det var rart at det ikke kom hverken reklame eller annet på flere dager. Lørdag formiddag kontaktet hun Postens kundeservice.

- Det var ingen som kunne gi meg noe forklaring på hva som hadde skjedd da. Først på mandag kom svaret, sier hun til BA.

- Ante det ikke
Ved en sms ble hun varslet om årsaken til at posten uteble.

« Grunnen til at dere ikke har fått post er at det er et vepsebol rett ved postkassen deres. Posten ligger til oppbevaring på Sandsli D.punkt. Bli kvitt vepsebolet og posten vil bli levert som normalt!»

- Jeg ante ikke at det vepsebolet var der en gang. Hadde de gitt meg beskjed skulle jeg jo fjernet det med en gang, sier Ericksen.

Dette var meldningen Ericksen fikk etter gjentatte telefoner til Postens kundeservice.


Også nabo Hilde Frantzen reagerer på at de ikke har fått beskjed. Hun tok straks hun hørte det med seg feiekosten og fjernet vepsebolet

- Det hele er så unødvendig. Hadde de lagt en lapp med informasjon i postkassen hadde det vært fjernet for lenge siden, sier Frantzen.

- Hent posten selv
Ericksen som gjentatte ganger har vært i kontakt med Posten sier hun har fått beskjed om at posten kan hentes på distribusjonssenteret på Slåtthaug.

- Det er jo for gale om vi skal måtte reise helt ned dit for å hente post for en hel uke, sier hun og legger til at hun i dag har fått post, men bare dagens.

Både hun og Frantzen mener Posten må ta ansvar å sørge for at posten kommer frem.

Livredd for veps
Pressesjef i Posten Hilde Ebelhoft-Skaugrud, sier til BA at det er uheldig det som har skjedd.

- Sånn generelt kan jeg si at eieren har ansvar for at postkassen er i slik stand at den er tilgjengelig for postbudet. I denne saken har det seg sånn at dette postbudet er livredd for veps, forklarer hun.

Hun legger til at det skal ha blitt gitt muntlig beskjed til beboere om at det var et vepsebol på stedet og at posten ikke ville bli levert før det var fjernet.

- Postbudet har vært der hver dag, men har ikke kunne legge posten i kassene fordi bolet fremdeles var der. Planen var at en kollega skulle bli med i morgen for å fjerne det, sier Ebelhoft-Skaugrud.

Også Ericksen har forståelse for at noen er redd for veps.

- Det er klart det er aldri noe hyggelig å bli stukket, og noen kan jo være alergisk slik at det er farlig. Men vi må jo få informasjon slik at vi kan fjerne det. Man kan jo ikke bare slutte å levere posten en uke, sier hun.

Ebelhoft-Skaugrud er enig.

- Vi kunne nok gjort noe litt annerledes når det gjelder informasjon, sier hun og lover at den resterende posten til beboerne i Slettenvegen vil bli levert onsdag.

Les flere saker i Bergensavisen

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere