RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Skal bli like kult å lage radioreklame

Sist oppdatert:
Dinamo reklamebyrå vant den gjeveste prisen for radioreklame. Både årets spot og årets kampanje gikk til Dinamo, under torsdagens prisutdeling. Propaganda spurte årets deltagere hvem som egentlig lager best radioreklame.

Den eneste radioreklame-prisutdelingen, Gullmikrofonen, fant sted med gule velkomstdrinker, lekker fingermat, drikkebonger og nesten røde løpere. P4 og Radio 1 hadde slått på trommene, 200 mennesker meldte seg på arrangementet, som derfor i all hast måtte flyttes fra Moon til Saras Telt. Stemningen var nesten som i gullalderen. Bare se:

Arne Schou-Knudsen fra Staal og Erlend Klouman Høiner fra Try. Arne tror Erlend vinner Gullmikrofonen for Color Line-reklamen: - Den med de barna. Erlend satser på Montér og Kvasir. - Den vinner helt sikkert Kampanje.

- Det er mye bra og mye dårlig radioreklame. Sånn er det bestandig. Vi vil ha mer fokus mot radioreklame, det er derfor vi har sånne arrangementer. Det skal være like kult å lage radioreklame som å lage en helside i Dagbladet, sier Mona Wold. Juryen representert ved Eva Knutsen i BBDO, Stig Bjølbak i New Deal og Mona Wold fra Westerdals.

- Vi er veldig fotogene, er vi ikke? Elin Gram, Pia Belle og Suzette Indre, alle i P4, smiler pent i døra til alle.

- Vi har veldig store forhåpninger. Dette er kremen av kremen, sier Katja Ivarson med støtte fra Kjetil Brandt, i Radio 1.

- Det er Eva som er best (peker på Eva Sannum ved siden av, som ikke vil bli tatt bilde av), synes jeg da, selv om ikke alle har skjønt det ennå. Garantert, skryter Jørgen Lauritzen i Bates.

- Må nesten si Leo, vi lager få, men gode, men jeg tror ikke vi vinner noe, sier Per Kristian, i Leo Burnett.

- Jeg må innrømme at jeg er dårlig til å høre på radioreklame. Jeg hører bare på Petre, sier fastlanser for Leo Burnett, Martin Lund.

- Det gjør vi. Vi er helt nystartet, men det gjør jo vi. Vi har akkurat begynt og er ikke representert på lista, sier Sven Erik Nordset i Blikk Stille, som mener smilet hans blir penere jo senere ut på kvelden. Blikk Stille er helt ferskt byrå med lydstudio.

- Du spør mer enn jeg klarer å svare. Jeg leste hvem som er nominert, og det er sannsynlig at det blir Dinamo, New Deal eller Try. Jeg kjører ikke bil lenger, og hører nesten ikke på radio, så det er vanskelig å holde seg orientert, sier Morten Polmar.

- Nå var du heldig og traff alle fra P4. Dinamo har vært veldig flinke. Ivar Vereide er veldig flink, hanhar lagd bra radioreklame i mange år, sier Stig, Nils Fredrik og Terje i P4.

- Jeg holder på Både og, sier Bettina Sibbern.

- Jeg vil ikke uttale meg i frykt for å bli uvenner med noen, sier Merethe Johannessen. Begge i Radio 1.

- Jeg var den jagede, var ute og suste rundt i tre uker før jeg ble funnet. Lars var "Jaget" på Radio 1. Begge jobber på Saras.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere