RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Smakløs ja-kampanje

Mens kampen om ØMU i Sverige raser, registrerte PR-byrået Mahir nettstedet nejtileuron.se og la ut parodier på argumenter mot samarbeidet. - Skitten taktikk, mener nei-siden.

Carl-Fredrik Sammeli er medlem av ja-bevegfelsen i Sverige, i tillegg har han en ledende stilling i PR-byrået Mahir som skal stå bak nettsiden.

Sammeli, som også er deleier i Mahir, benekter at han har noe å gjøre med nettsiden.

- Jeg kjenner til nettstedet og vet at Mahir har registrert adressen, men det er ikke vi som står bak det. Mahir solgte adressen til et internettselskap, sier Sammeli.

I internettselskapet 3 Rex, som nå står som formell eier av nettstedet, sier derimot at de ikke kjøper adresser. I stedet driver de nettsteder på vegne av kunder som ønsker å være anonyme.

Nei-siden reagerer kraftig på nettstedet.

- Dette er et eksempel på svært stygg "negative campaigning" , sier Kathrin Österlund i organisasjonen Socialdemokrater mot ØMU.

Etter avsløringen av bakgrunnen for nettstedet i Resumé er nejtileuron.se blitt stengt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere