RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Spis frukt - bli slank

Sist oppdatert:
I sommer kan du unne deg lekre bær samtidig som du går ned i vekt.

(SIDE2): - Bruk sommerens frukter til å piffe opp hvardagsmaten, sier diettist Maria Nygårds til svenske Aftonbladet.

Måltider med mye frukt og grønt inneholder få kalorier, tross av at porsjonen er stor. Dersom du regelmessig spiser frukt mellom måltidene og i maten holdes vekten bedre, ettersom blodsukkeret holdes på et jevnt nivå. Du er ikke like sulten når det er tid for mat, og spiser derfor mindre porsjoner.

Hun påpeker at frukt inneholder mye næringsemner og vitaminer, men ikke mye energi. Derfor kan du spise mye frukt uten å gå opp i vekt.

Men Nygårds legger til at det ikke er nyttig å bare spise frukt, men at det er viktig med vanlige måtlider.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere