RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Tiden for IT-messer er ute

Etter en IT-messe i Sverige gjennomførte arrangøren en undersøkelse blant deltagerne. Spørsmålet var hvor stor betydning messen hadde. Svaret var nedslående.

Det er nettverket for markedssjefer i IT-bransjen, IT Marketeers Club, som arrangerer messen Networks Telecom. Etter at messen var avsluttet i september i år, fikk medlemmene si sin mening om verdien av messen. Og svaret var krystallklart.

Over halvparten av de spurte holdt seg unna slike messer, og verken deltok eller kom på besøk. Grunnen til dette var manglende interesse og liten tro på at messene hadde noen praktisk betydning, skriver IDG.

Bare én av fem av de spurte hadde et forhold til messen. Selv blant utstillerne mener én av tre at messen ikke var verdt verken tiden eller pengene bedriftene spyttet i. Halvparten kunne konstatere at konkurrentene deres ikke var tilstede.

Likevel mente 64 prosent av de spurte at de fikk den informasjonen og den kontakten som de ønsket. Majoriteten mente de ville komme tilbake neste år.

- Messen ser ut til å være en kanal som brukes av gammel vane uten at noen stiller spørsmålstegn ved konseptet. Spørsmålet er vel om det virkelig er messer som skal prioriteres i tider der mange IT-bedrifter sitter på krympende markedsføringsbudsjetter, sier Magnus Sandman, initiativtager til ITMC.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere