RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

10 tips for bedre form

Bli kvitt juleribba og kom i form fortere enn svint.
Sist oppdatert:

(SIDE2): Personlig trener Cornelis Elander mener du bør styre unna de merkeligste rådene og treningsformene nå etter jul. Det enkleste er fortsatt det beste, mener han.

Her er hans ti beste råd for å komme i form akkurat nå:

1. Sett deg et mål for hva du vil med treningen, gjerne med en venn eller kollega slik at dere kan pushe hverandre.

2. Noter vekt og størrelsen du har i dag, og sammenlign etter noen uker for å se resultater. Du vil alltid se framgang, og dette er med på å motivere deg til å fortsette.

3. Ikke gå for de hardeste, mest «crazy» programmene i begynnelsen, men hold deg til et mer normalt oppsett for så å utvikle det mer avansert etter hvert.

4. Heng deg heller ikke på de merkeligste rådene og treningsformene. Det enkleste er til en viss grad fortsatt det beste.

5. Få noen som har greie på det til å sette opp et matprogram for deg, da mat og næring er en nesten viktigere del enn selve treningen.

6. Beveg deg hver dag, og prøv å trene minst to ganger i uken.

Les treningsekspertens blogg her.

7. Gjør enkle forandringer i livet ditt som bedrer helsen; som å kutte ut heisen på jobben, og å gå istedenfor å ta trikken.

8. Drikk masse vann, og kutt ut alkoholen så mye som mulig! Mange tror at fordi de begynner å trene kan de dermed feste enda hardere i helgene, men dette er feil. Alkohol i store doser setter kroppen din tilbake mange steg, og en halv treningsuke kan være spolert om du fester for hardt.

9. Vit at det er nå du må begynne for å komme i form til sommeren, det hjelper nemlig ikke å starte i juni. Så benytt deg av at det er mørkt og trist ute, og tren så svetten spruter!

10. Gjør treningen til et høydepunkt i hverdagen, og ikke driv med sportsgrener eller treningsformer du absolutt ikke liker. Tren med venner, og gjør det til noe sosialt som er morsomt og som sørger for at du vil trene igjen, og igjen, og igjen.

LES MER HELSE, TRENING OG HELSE HER

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere