RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
(TV 2 Nettavisen/CS)

70 prosent er søppel

Sist oppdatert:
Hele sju av ti e-post er nå uønsket reklame, såkalt spam. Det er ingenting som tyder på at flommen av søppelpost vil stoppe opp.

De dystre spådommene om at søppelposten vil overgå viktig e-post er for lengst slått til. Siden nyttår har økningen i søppelpost vært formidable 46 prosent.

70 prosent, eller sju av ti epost, er nå typiske reklamemeldinger vi egentlig ikke ønsker oss. Ved inngangen til året var 46 prosent slik reklame, viser tall fra sikkerhetsselskapet Frontbridge.

Problemet er i ferd med å vokse oss over hodet og stadig flere sier nå at de ikke har tro på e-post som kommunikasjonsform, fordi det ødelegges av søppelpost.

Europasjefen i Frontbridge, Craig Whitney, sier til Computer Buyer at et selskap med 1 000 ansatte i snitt mottar 1,5 millioner søppelpost årlig.

Oktober var spesielt utsatt for søppelpost. Da økte mengden med 15 prosent på en enkelt uke, skriver svenske Nettverk & Kommunikasjon.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere