RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Paul Weaver (TV 2 Nettavisen)

70.000 har igjen summetone

I går mistet 70.000 Telenor-kunder sin bredbåndstelefon. Nå er alt på plass igjen.

Natt til onsdag hadde Telenor planlagt en større oppgradering av sitt bredbåndstelefonisystem for privatkunder.

- Problemet var selvforskylt da vi natt til i går skulle foreta en større oppgradering av hele ip-telefoniplattformen. Hensikten med det var jo å få et mer stabilt system og legge til rette for nye tjenester, sier informasjonssjef Dag Melgaard i Telenor til TV 2 Nettavisen.

- Alle kunder var informert om et de måtte klare seg uten telefonen par timer på natten, men fikk aldri systemet opp igjen. Vi vet ikke helt hva som var problemet enda. Det blir en sak mellom oss og våre leverandører, forteller Melgaard.

Fra klokken halv to på ettermiddagen i går skulle de fleste kundene ringe ut, men det var først tidlig i dag morges alt systemet igjen fungerte som det skulle.

- Siden klokken halv fem i dag morges er alt på plass, sier Melgaard.

Problemene med bredbåndstelefonien påvirket ikke selve bredbåndstilkoblingen, og dermed virket internett ellers som normalt. Selskapets bedriftskunder, som benytter et annet system, skal heller ikke ha vært påvirket av problemet.

Les flere IT-saker på våre IT-sider.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere