RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Annonsesamarbeid mellom DN og Dagbladet

Dagens Næringsliv og Dagbladet innleder denne uken et annonsesamarbeid som etter planen skal gi begge aviser en merinntekt på flere titalls millioner.

Samarbeidet ble kjent samme dag som Norges Handels og Sjøfartstidende gikk sammen med Orkla Media og A-pressen om et nytt selskap som skal drive med innholds- og overvåkingstjenester i mediemarkedet.

- Det er ikke noe oppsiktsvekkende i at vi samarbeider med Dagbladet, selv om det formelt fortsatt er en konflikt om Dagbladets aksjepost i Norges Handels og Sjøfartstidende, sier sjefredaktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv til NTB.

Han sier de to avisene allerede har et omfattende trykkerisamarbeid, og at annonsesamarbeidet gir gjensidige fordeler.

- Tvisten om aksjeposten er ikke bilagt, men den er utsatt i fire år og vil da bli løst ved voldgift, sier Djuve.

Avtalen mellom de to avisene om annonsesamkjøring innebærer økt konkurranse i forhold til både Aftenposten og VG. I begynnelsen er det stillings- og reiselivsannonser som skal prioriteres.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere