RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Annonsører treffer ungdommer med Messenger

Sist oppdatert:
Over 600.000 nordmenn bruker MSNs Messenger. Nå vil de selge chatkanalen som egen annonsekanal. Målgruppen er annonsører som vil nå ungdommer.

MSN Messenger er den Microsoft-eide nettportalen MSNs chattekanal. Over 600.000 nordmenn bruker i dag MSN Messenger, og den største gruppen av brukere er dem mellom 15 og 35 år. Nå tilbyr MSN annonsører og nettaktører å bruke MSN Messenger i sin kommunikasjon med internettbrukerne.

Kelkoo var den første nettaktøren som tegnet avtale med MSN om å annonsere på Messenger og nå håper de at andre annonsører som vil nå ungdom mellom 15 og 35 vil fatte interesse for den nye mediekanalen.

- Messenger-veksten har tatt av det siste året. Vi promoterer den ikke, det er brukerne som driver veksten, slik det nesten alltid er når en ny mediekanal vokser frem. Nå har brukermassen kommet opp på et slikt nivå at det er attraktivt for annonsører, sier daglig leder Benedikte Løvdal i MSN Norge til Propaganda.

Ifølge henne er Meldingstjenesten MSN Messenger er markedsleder i det raskt voksende messenger-markedet i Norge. MSN har rundt åtte av ti messenger-brukere, og antallet øker raskt.

- Tidligere har det ikke vært mulig å annonsere på Messengerl, det blir det nå. Vi utvider med

Gratisprogrammet har et hovedvindu, dette er nå er utvidet med ni undersider. Det er disse sidene MSN vil fylle med informasjon og tjenester. Fire av sidene er forbehold virksomheter som ønsker å være fast tilstede i meldingstjenesten. Ytterligere fire sider brukes til tjenester fra MSN, mens en side er avsatt til tidsbegrensede kampanjer.

– Dette er et unikt annonsemedium. Ingen andre aktører kan tilby noe liknende. Vi har tro på at vi i løpet av det neste halvåret vil ha fylt opp alle kategoriene, sier Løvdal.

Kelkoo var den første nettaktøren som tegnet avtale med oss. De er nå en av partnerne på undersiden Shopping.

Løvdal er ikke redd for at brukerne vil gå reklamelei når nok en mediekanal nå blir fylt med reklame.

- Folk bruker ofte Messenger til å snakke med venner. Jeg tror ikke det vil oppleves som påtrengende eller negativt at det selges reklame der, avslutter hun.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere