RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bedre reklametall i første halvår

I første halvår i år ble det solgt 36 prosent mer reklame på internett sammenliknet med fjoråret. Også junitallene ble svært sterke.

For første halvår 2004 endte totalomsetningen på mer enn 312 millioner kroner, opplyser INMA og MBL Nettforum i en pressemelding.

- Disse tallene bekrefter at den enorme veksten vi hadde i 2003 fortsetter også i 2004, sier daglig leder Terje Gaupseth i INMA i meldingen.

I juni var det en vekst for merkevareannonseringen på hele 42 prosent i forhold til i fjor. Det ble i sommermåneden solgt merkevarereklame for rundt 35 millioner kroner.

Rubrikkannonser hadde en svært positiv utvikling. Blant annet gikk stillings-annonsene opp med hele 65 prosent, mens eiendoms-annonsene steg med 37 prosent. Bil og motor økte med 46 prosent.

Totalomsetningen for Internett endte for juni på 54 millioner, en vekst på 40 prosent.

- Dersom fordelingen på første og andre halvår blir noenlunde lik som i 2003, ligger vi an til en nettoomsetning på mer enn 600 millioner, noe som er godt foran skjema i forhold til tidligere uttalte prognoser, forteller Gaupseth.

Lederen i INMA kan fortelle at nedgangen for bruk og annonsering på nettet i fellesferien ikke ser ut til å være like stor i år som tidligere år.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere