RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Berlingske satser

Sist oppdatert:
Berlingske Tidende satser i det danske markedet. Konsernet har lagt om avisen og inngått en avtale med SBS om å produsere radionyheter til deres danske radiostasjoner.

Orkla-eide Berlingske Tidende skal produsere nyheter for de fire SBS-eide radiostasjonene The Voice, Radio 2, Pop FM og 24-7. SBS er det amerikanske eierselskapet til TVNorge, som også satser stort på radio i Skandinavia.

De fire kommersielle radiostasjonene dekker det meste av Danmark, men er særlig representert i hovedstadsområdet.

- Berlingske Tidende satser i disse dager, både journalistisk og kommersielt. På mandag ble avisen relansert med en mer fokusert avis, med nytt design. Avtalen med SBS er en ytterligere styrking av Berlingske Tidende som den dominerende morgenavisen i hovedstadsområdet, sier avisens sjefredaktør Niels Lunde.

- På langt sikt skal avisene levere journalistisk innhold til så mange forskjellige kanaler som mulig. Derfor er det viktig for oss å oppnå radiokompetanse, sier han videre.

Direktør i SBS Radio, Henrik Knaack, sier i en pressemelding at de med avtalen drar nytte av den troverdighet som Berlingske Tidende står for.

- Konkurransen på det kommersielle radiomarkedet skjerpes for alvor, derfor er det viktig at våre radiostasjoner har en høy kvalitet og en høy troverdighet, sier han videre.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere