RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Betalte 30.000 for Aylar-pupper

Sist oppdatert:
Ukebladet Se og Hør skal ha betalt over 30.000 kroner for å sikre seg bildene av en forminsket Aylar.

(SIDE2): Forrige uke fjernet Aylar Lie silikonimplantatene. I dag snakker hun ut om operasjonen i Se og Hør. Etter det side2.no erfarer, har ikke det vært noe billig intervju for ukebladet.

Kort tid etter at Aylar Lie i slutten av august avslørte over hele VGs forside at silikonen måtte ut på grunn av smerter, var Lie i møte med redaksjonssjef Bjørn Tvare og reporter Alexander Endsjø.

Under møtet ble det forhandlet om en kontrakt om eksklusivitet.

I kontraktsforslaget skal hun ifølge velinformerte kilder ha blitt tilbudt 30.000 kroner for sin taushet overfor andre medier.

Taushetsplikt
Flere personer i kretsen rundt Aylar bekrefter summen og innholdet i kontrakten.

- Det er en svært detaljert kontrakt. Blant annet forbeholder Se og Hør seg retten til å holde tilbake honoraret dersom andre medier omtaler puppeoperasjonen før ukebladet er på gaten, sier en kilde.

Operasjonen har vært kjent i de fleste redaksjoner helt siden inngrepet fant sted på Colosseum Klinikken sist torsdag.

Det var kort tid etter at pornofortiden til den daværende Frøken Norge-finalisten sprakk i full offentlighet, at Aylar la seg under kniven på samme klinikk for operere inn 410 gram silikon i hvert bryst.

Kontroversiell modell
Dette viste seg imidlertid å være i tyngste laget for den spedbygde modellen, som lenge har slitt med problemer som følge av brystekspansjonen.

- Jeg lever med konstante smerter. Puppene er såre, iskalde og føles som to store blåmerker som gjør vondt hele tiden, sa Lie til VG i august.

Brystene har vært selve varemerket til den kontroversielle Oslo-jenta, som blant annet har kastet klærne i mannebladene FHM, Vi Menn og Se og Hør etter Frøken Norge-skandalen.

Hun har også skrytt på seg å ha hatt sex med Robbie Williams - også det i Se og Hør - noe som senere er blitt tilbakevist. Kort tid etter Robbie-saken, gikk Aylar inn i Big Brother-huset.

Rik på skandaler og pupper
Den tidligere svært så barmfagre modellen har tjent gode penger på tiden i rampelyset. Ifølge den svenske avisa Expressen fikk hun i overkant av 33.000 kroner for innsatsen i Big Brother, der oppdraget var å skape splid og sjalusi.

Aftenposten har tidligere skrevet at hun ble lovet 30.000 kroner av Se og Hør for intervjuet der hun hevdet å ha hatt sex med Robbie. Dette har ukebladet i ettertid hevdet er blank løgn.

Det var også overfor Aftenposten at Aylar hevdet hun hadde fått 15.000 kroner for artikkelen der hun snakket ut om pornofortiden og ekskluderingen fra Frøken Norge-finalen.

Aylar har gitt uttrykk for at hun ikke vil kommentere puppekontrakten eller inngrepet overfor side2.no.

Assisterende sjefredaktør i Se og Hør, Harald Haave, er omtrent like taus.

- Vi kommenterer av prinsipp aldri om det er inngått en kontrakt, eller en kontrakts innhold. Vi kommenterer ikke forhandlinger med våre intervjuobjekter, sier Haave.

Hva mener du om Se og Hørs metode? Si din mening i Veggavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere