RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Byråer dropper Reklame for alvor

Sist oppdatert:
27 arbeider var forhåndspåmeldt til Kreativt Forums Reklame for alvor, men kun 18 ble levert inn. Det er en betydelig reduksjon fra tidligere år, men KF er fornøyd med nivået.

Reklame for alvor er reklamebransjens dugnad for en god sak. I år er det Stiftelsen norsk Luftambulanse som blir påspandert en reklamekampanje til en verdi av rundt ti millioner kroner.

I år var totalt 27 bidrag forhåndspåmeldt til konkurransen om å få lage kampanjen, men kun 18 ble levert når fristen gikk ut. Dette er en kraftig nedgang fra de to foregående årene, da henholdsvis 30 og 34 bidrag ble levert, men prosjektleder hos Kreativt Forum, Annebeth Johansen, er ikke misfornøyd med deltagelsen.

- Det kan synes som om byråene har så mye å gjøre om dagen at de ikke har hatt tid til å lage RfA-kampanjer i år, forteller Annebeth Johansen, prosjektleder hos Kreativt Forum til foreningens organ.

Dinamo, Dinamo Link, Grey, McCann, New Deal, Virtual Garden, Lunde, I&M og Ogilvy er blant byråene som har levert jobber til årets Reklame for alvor, mens hverken Try, BBDO eller Bates er med i konkurransen denne gangen.

Kampanjen som byråene skal gjennomføre for Norsk Luftambulanse skal vekke oppmerksomhet, skape forståelse og motivere Norges befolkning til å lære seg førstehjelp.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere