RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Concept i startgropen med nysatsing

Sist oppdatert:
Sponsorselskapet Concept Communication ønsker å fylle tomrommet etter Sponsor Service og er i ferd med å begi seg inn i sportsmarkedet.

Concept Communication har sin sponsorerfaring fra områder som kultur, musikk og film og har blant annet ansvaret for sponsorkontraktene til landets største rockefestival, Quart Festivalen.

- Vi ser et stort potensial for alternative kommunikasjonsmetoder i sportsmarkedet, heter det i en pressemelding fra selskapet.

I tillegg mener Concept Communication at det er et vakuum etter at Sponsor Service gikk over ende. Dette vakuumet ønsker de å fylle. For å lede satsingen har selskapet knyttet til seg Eigil Rian, som kommer fra nettopp Sponsor Service, hvor han var internasjonal direktør med ansvar for all utenlandsvirksomhet.

Ifølge Rian er Concepts ambisjoner å jobbe nordisk, og de har allerede sikret seg rettighetene til VM i Friidrett Helsingfors 2005 og VM i Ishockey for det nordiske markedet. De er i tillegg i ferd med å avslutte forhandlinger om rettighetene til en rekke spennende sportsarrangementer.

- Vi ser en klar økt etterspørsel etter innovative og alternative kommunikasjonskanaler med direkte målbar effekt sier administrerende direktør Morten Sandberg i Concept Communications.

- Jeg er overbevist om at sportsmarkedet er åpen for nytenkning, legger han til.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere