RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Crestock (Crestock)

De tynnes hemmelighet

Sist oppdatert:
Forfatter mener slanke personer har en egen levemåte som påvirker vekten.

(SIDE2:) Ernæringseksperten Dorie McCubbery har skrevet boken «How Much Does Your Soul Weigh: Diet-Free Solutions to Your Food, Weight and Body Worries».

Hun mener at veien til en smal midje handler mye om hvordan man tenker. Hun hevder at det å være glad, leve livet, ha et sunt forhold til personene rundt deg og mat har mye å si for vekten.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

McCubbery påstår at det finnes en likhet mellom måten slanke personer tenker og lever på. Ved å følge et slikt levesett kan man bli slank, sier hun.

Det kan nok for noen høres irriterende enkelt ut, men her er noen hemmeligheter fra tynne personer, ifølge McCubbery, skriver MSN.

1. VEKT: Slanke personer holder ofte en stabil vekt, og bryr seg ikke om hva den er. Naturlig slanke personer veier seg ikke, og har gjerne ikke en vekt i huset engang. Selvsagt bryr ikke tynne personer seg om vekten siden de er tynne. Men holder vekten seg stabil fordi de ikke tenker på den? Hva om konstant bekymring for vekten fører til noen ekstra kilo? Hva med å prøve å tenke at vekten skal holde seg stabil?

2: POSITIVE TANKER: De har ofte et positivt selvbilde og positive tanker når det gjelder livet generelt.

3: KOSTHOLD: Naturlig slanke personer spiser når de er sultne, men også fordi kroppen trenger næring. De spiser for å tilfredsstille fysiske behov, men også det psykiske og følelsesmessige behovet. Nøkkelen er begrensninger og å være lydhør til kroppens signaler om hva den trenger. Spiser med måtehold og spiser langsomt. Naturlig slanke personer slutter gjerne å spise før de er stappmette. De forlater ofte mat igjen på tallerkenen, og vet på forhånd hvor mye man skal forsyne seg med.

4: MER OM MAT: De spiser akkurat hva de er sultne på. Det kan virke som om naturlig slanke personer har en innebygd sans for hva kroppen trenger. Anstrenger seg for å få det de vil ha til middag, selv om det betyr en ekstra tur i butikken. Hva skjer når du gjør ditt eget valg av mat utenfra hva du synes du bør spise?

5: TRENING: Holder seg i form fordi det er gøy. Trener regelmessig uten å overdrive, men vet hvor mye bevegelse kroppen trenger. Bryr seg ikke om treningstrender, men gjør det som han eller hun synes er gøy, og det kan være alt fra løping, svømming, sykling, aerobic eller annet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere