RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Denne maltwhiskyen er ikke for amatører

Sist oppdatert:
En ny sofistikert skotte i hyllene.

(LXUS.no) Det skotske whisky-destilleriet Glenmorangie lanserte nylig sin nye signaturwhisky med brask og bram. Dette er første gang det tradisjonsrike huset lanserer et produkt med en massiv global markedsstrategi.

Med ny logo, nytt flaskedesign og en hel serie nye produkter håper Glenmorangie at de skal lære de «nye markedene» Kina, Russland og Øst-Europa å drikke det brune brennevinet.

Glenmorangie ble solgt til luksusgiganten Louis Vuitton Moet Hennessy tilbake i 2004, men det er først nå at det massive summer brukes til å markedsføre whiskyproduktene, skriver business.scotsman.com.

Hint av sjokolade

Mesteparten av fremstillingsmetodene til den nye Signet er forbeholdt Glenmorangies utviklingsteam, men det gamle whiskyhuset røpe noen hemmeligheter:

Signet er en god blanding av noen av Glenmorangies eldste og mest sjeldne whiskyer. Drinken er destillert på ristet bygg som gir den intensitet, dybde og hint av sjokolade. Signet er lagret på spesiallagede fat for å fremme drinkens subtile smaksopplevelser.

Kompromissløs

- Vi tror at Glenmorangie Signet skriver whiskyhistorie og vil nytes av entusiaster i flere tiår fremover. Dette er en whisky som er laget uten kompromiss. Den er unik og uforglemmelig, sier Dr. Bill Lumsden som har ledet utviklingen av drikken.

Glenmorangie Signet (50944) er tilgjengelig på Vinmonopolet til 1.299,-.

SE VIDEO FRA LANSERINGEN AV SIGNET I ASIA:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere