RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Designsatsning fra Arcus

Sist oppdatert:
I et økende konkurrerende vinmarked, satser Arcus på at ny flaske- og pappdesign skal tiltrekke seg kundens oppmerksomhet.

De engelske merkevarekonsulentene Design Bridge fortsetter arbeidet for Arcus, Norges største produsent av vin og sprit, med en redesign av Mosel Blümchen.

Målet er å relansere Mosel Blümchen som det naturlige valget innen lett sommervin for kvinner. Trelitersbokser er på plass i hyllene, mens flaskene blir tilgjengelige etter nyttår.

Mosel Blümchen er tysk for liten blomst.

- Den elegante nye designen henter inspirasjon fra samtidig vinflaskedesign, med duse gullblomster som vokser oppover flasken. Det nye utseendet minner kunden om å kose seg med et glass på de lange sommerkveldene, heter det i pressemeldingen fra engelske Proof PR.

Det er meningen at det nye flaskeutseendet skal få flasken til å skille seg ut i polets hyller, fordi konvensjonelle regler for vinmerking er brutt.

Skal treffe den miljøbevisste

Samme byrå har skapt pakkedesign for en ny organisk vin, som kommer fra Arcus. Design Bridge har samarbeidet med Arcus i fem år allerede og har laget mange av flaskene og pakningene.

Vitis Ecologica er det første økologiske prosjektet i dette samarbeidet og skal være i hyllene i disse dager. Vinen er rød og fra Sør-Afrika, rettet mot den miljøbevisste forbrukeren.

- Pakningen skal kommunisere to nøkkelelementer: Vinens organiske fordeler i kombinasjon med dens høye kvalitet, derfor bildet av en rot som gror gjennom et rikt brunt jordsmonn og skuddet fra vinranken, som skaper en særegen og minneverdig merkevare, opplyser Anne Speight.

Vinen blir merket med Debio-merket for organisk mat.

Samarbeidet med Furholmen og SDG

Nylig lanserte Arcus en ny kartongvin i samarbeid med kunstner Magne Furuholmen og Norges største designbyrå Scandinavian Design Group.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere