RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dette er nøkkelen til suksess

Sist oppdatert:
Niklas (23) mener at det å være ivrig er avgjørende for å lykkes.

Niklas Hansen, 23 år og fra Mysen har en bachelorgrad i Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling fra Markedshøyskolen. Nå er han i ferd med å åpne salgskontorer i 11 land. Han mener nøkkelen til sin suksess er at han er ivrig.

- Jeg hopper på alle sjanser som byr seg. Da jeg gikk på Markedshøyskolen engasjerte jeg meg i Studentunionen, som arrangementsansvarlig for studentpuben Hvelvet. Gjennom dette ble jeg tilbudt en jobb i Idar Vollviks ungdomspanel LUDO-rådet, sier Niklas Hansen.

Allerede under studietiden startet Niklas firmaet Solid Publication – en bedrift som leverer sosiale medieløsninger. Ti måneder senere har bedriften over 30 ansatte i Norge, en avdeling i Ukraina og skal åpne salgskontorer i 11 land.

Les også:




Hva slags inntrykk sitter du igjen med fra Markedshøyskolen?

- Nærhet til medstudenter og forelesere gjorde at rammene for å utforske og lære ble større. Man skaper dessuten gode relasjoner av å jobbe i små grupper. I dag har jeg en «verktøykasse» av teori i hodet som jeg plukker fra når jeg står ovenfor en krevende oppgave. Vi hadde et fag som het entreprenørskap der vi fikk innsikt i alle aspekter ved det å starte en bedrift, noe jeg har fått stor bruk for nå, sier Hansen

Hvordan vil du gjøre Markedshøyskolen til den nye Apple?

- Apple gjorde noe smart da de differensierte seg fra den store konkurrenten Microsoft og sa: «Think different». Dette sier Markedshøyskolen også. Skolen har valgt å være noe annet enn andre høyskoler, noe man tydelig kan se på de små klasserommene og nærheten mellom student og foreleser.

Les også:

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere