RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dette skal få deg til å shoppe mer

Sjekk hvordan!

(LXUS.no) Tid er som kjent penger - og pengene du sparer når du sparer tid, kan du bruke på shopping. Det har de kloke hodene hos ultraluksuriøse Hermès forstått, og det franske designermerket har nå tatt på seg jobben med å utsmykke et helikopter som skal frakte pengesterke mennesker mellom flyplassen og shoppingdistriktet Akasaka i Tokyo.

LEKKERT OG LUFTIG: Shoppingreisen til Tokyo blir en time kortere i Hermès-helikopteret.

Hermès er blant annet kjent som produsentene av de ettertraktede Kelly- og Birkin-bagene og har lang tradisjon hva design av ypperste kvalitet angår. Japans første Hermès-helikopter vil kutte reisetiden med en time, og det betyr en time mer til shopping.

LES OGSÅ:
Motehus avler egne krokodiller
Syv plagg alle menn må ha i skapet
Verdens beste shoppingbyer
Klokkeklassikerne som aldri går av moten

Interiøret er det selvsagt ikke noe å si på når luksusprodusenten har fått sette sin signatur på det - setene er i mykt, brunt kalveskinn og vegger dekorert med signaturstoffet Toile H.

Pengesterkt klientell

Luksushelikopteret, som er av modellen EC135, har en prislapp på 60 millioner kroner. Doningen eies av Mori Builing City Air Services og vil ta 22 daglige turer mellom Akasaka og Narita International Airport når det tar av 16. september. En enveisbillett vil koste 4740 kroner.

- Denne tjenesten er for businessledere som ønsker å kjøpe seg mer tid, sier Kyoko Morisawa, talsperson for Mori Building, til Luxuo.

- Men jeg er redd det ikke vil bli tilbudt mat og drikke ombord.

Har du et luksustips? Send det til LXUS!

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere