RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Diablo-fans er på krigsstien

Sist oppdatert:
Blizzard jobber på spreng med «Diablo III»

(Spillmagasinet): Engasjerte spillere og tilhengere av tidligere «Diablo»-spill holder et øye med utviklerne hos Blizzard og nøler ikke med å gi tilbakemelding på den kunstneriske retningen spillet tar. Over 53000 «Diablo»-tilhengere har så langt underskrevet en underskriftskampanje på nett i misnøye over at spillet ser for «fargerikt» og «tegneserieaktig» ut og over at utviklerne til og med har valgt å gå så langt som å plassere regnbuer i landskapet.

Mer på Spillmagasinet:

- «Fallout» våkner fra 10-årig dvale

- Wii gjør kirurger stødig på hånden

- Spillet blir «veldig, veldig bra»

«Hovedmålet med denne underskriftskampanjen er å vise Blizzard at det er mange spillere som ikke er enig i den nåværende stilen spillet har. Med denne underskriftskampanjen håper vi Blizzard vil høre våre stemmer, våre meninger og våre forslag», heter det i kampanjen.

Blizzard vil likevel beholde det fargerike uttrykket i «Diablo III». I et intervju med MTV Multiplayer gjør sjefsdesigner Jay Wilson det klart at den nye stilen har kommet for å bli:

- Vi kan ikke gå tilbake på dette nå. Vi er veldig fornøyd med hvordan spillet ser ut. Teamet er fornøyd. Selskapet er fornøyd. Vi liker virkelig denne stilen, og vi kommer ikke til å endre den, sier Wilson.

Utviklingsteamet ville unngå at «Diablo III» druknet i mengden av «mørke» spill, og tror et fargerikt spilldesign er nødvendig, spillets lengde tatt i betraktning:

- Det er ikke det at vi ikke liker slike spill, men de har en tendens til å være kortere spill, som førsteperson skytespill som er fem eller seks timer lange. Du vil kunne komme til å spille «Diablo III» i hundrevis av timer, og å da være i omgivelser som ser like ut ville fort blitt veldig kjedelig, forklarer Wilson.

Artikkelen fortsetter under bildekarusellen.

369

Møter høye forventninger

Nå som PS3 omsider har fulgt i hælene på Xbox 360s «achievement points» med «trophies», kommer det neppe som en stor overraskelse at også Blizzard kaster seg på «premie»-trenden. Blizzards «achievement»-system for «World of Warcraft» vil på sikt bindes sammen med «achievements» som er oppnådd i andre spill, deriblant «Diablo III» og «StarCraft II», gjennom en felles Blizzard-konto.

Foreløpig har det ikke kommet informasjon om lanseringsdato for noen av de to prosjektene, men Blizzard forsikrer fansen om at spillet er på god vei:

- For øyeblikket har vi ikke noen lanseringsdato verken for «StarCraft II» eller for «Diablo III», men vi kan si at satses tungt på utviklingen av begge spillene og vi er opptatt av å sørge for at disse spillene både møter og overgår de høye forventningene våre spillere har til dem, sier Mike Morhaime ifølge videogaming247.com.

- Den originale «Diablo» har fått mye ære for å ha vært med på å revitalisere rollespillsjangeren. Til sammen har tidligere spill i serien solgt over 18,5 millioner eksemplarer på verdensbasis. Som med «StarCraft II» vil «Diablo III» kunne dra stor nytt av vår overhalede online spilltjeneste, Battle Net, på grunn av at fokuset vil være på co-op online-spilling, forteller Morhaime.

Les flere spillsaker på våre spillsider.

354 spill for prisen av 1!

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere