RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Dinamos kjendisselskap omorganiserer

Sist oppdatert:
I september fusjonerte Dinamo Live med Dinamo Story. I disse dager fusjonerer Story også med Nordic Screen Productions. - Merkevareopprydning, forklarer Tomas Backström (bildet).

Både Dinamo Story og Live hadde underskudd i fjor, på henholdsvis 365.000 og 160.000 kroner. Mens Live har stått bak bestilte produksjoner, som Nobelkonserten, har Story utviklet egne fjernsyns- og filmkonsept, som Eldrebølgen.

Nå har Dinamo fusjonert Live med det mer kjendisspekkede Story, et selskap med navn som Claus Wiese, Jo Nesbø og Hans Petter Moland som partnere.

Hvorfor fusjonerte de?

- Fordi man driver innen samme område. Det er unaturlig å ha to forskjellige selskap, fordi de har operert sammen siden oppstarten av Story, sier Jan Økern, administrerende direktør i Dinamo Norge, samt styreformann i Dinamo Story. Med Live kom Odd Arvid Strømstad inn i Story.

Så det er ikke for å kutte kostnader?

- Nei, nei, nei, avkrefter Økern.

Hva med Nordic Screen Production?

- De kom inn som en konsekvens av at Backström og Borgli ble med inn i Story, forklarer Økern. Filmprodusentene Tomas Backström og Petter J. Borgli, samt regissør Hans Petter Moland eide en tredjedel hver i Nordic Screen Production. Nå er også det blitt Dinamo Story.

- Det er bare en teknisk greie. Det har ingen praktisk effekt. Det er samme sak, det er derfor vi fusjonerte nå. Det er en merkevaremessig opprydning. Vi vil gjerne bruke etiketten. For å ha færre bokføringsenheter, der er mye jobb med mange firmaer, sier Backström om fusjonene. Nordic Screen Production fusjonerer i disse dager med Dinamo Story, bekrefter han, selv om fusjonen er så fersk at den ikke er registrert i Brønnøysund ennå.

- Det er små virksomheter, og helt uvesentlig, sammenslåingen er gjort for å gjøre det enklere, sier Backström.

Story har flere av de mest profilerte Dinamo-kjendisene hos seg. Tidligere programleder i NRK, Claus Wiese, er der. Forfatter Jo Nesbø er der. Filmprodusent Tom Remlov er der. I tillegg til ovennevnte filmstørrelser. Dessuten er en av Norges mestvinnende reklameskapere der, Ivar Vereide.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere