RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Diplom og skryt til Hafslund

Sist oppdatert:
Vålerengas generalsponsor var nominert til to sponsorpriser, men nådde ikke helt til topps i den tøffe konkurransen.

Se alle de nominerte her

Sponsor- og Eventforeningen delte i går kveld ut sponsorprisen 2009. Nominerte og vinnere i fem kategorier ble hedret.

Juryen bestemte at Hafslund var en av tre nominerte i to klasser; merkevarebygging og event. Hafslund måtte se seg slått av henholdsvis Vital og Arcus, men det var en sterk prestasjon å bli nominert.

Over 60 kandidater ble vurdert før juryen plukket ut de tre nominerte i hver klasse, og idrettssponsing dominerte.

I Store studio på NRK var det torsdag kveld klart for sponsorbransjens store festkveld, prisutdelingen «Sponsorprisen 2009». 150 mennesker hadde tatt turen til Marienlyst

Les om vinnerne her

bredde vif hafslund
bredde vif hafslund

- Hardt arbeid

- Dette er et resultat av hardt og målrettet arbeid. Merkevare er ikke noe du bygger over et år, og nominasjonen i klassen event for vårt CC9-arrangement er vi stolte av, sier Frode Geitvik i Hafslund.

Hafslund har gjennom sitt 17 år lange samarbeid med Vålerenga Fotball utviklet sin merkevare både nasjonalt og lokalt. Utgangspunktet var å bygge merkevaren gjennom å synliggjøre sitt samfunnsengasjement gjennom sponsoratet. Det har utviklet seg til å bli et av de sterkest forankrede sponsorengasjementene i norsk idrett.

Vålerenga Fotballs engasjement for samfunnet har vært avgjørende og Hafslund har vært en viktig pådriver og utvikler av nye prosjekter.

Unikt konsept

Godt synlig på alle i nivåer, aktiv og nyskapende, samfunnsengasjert og kreativ. Mange av Vålerenga Fotballs viktige satsninger i år og tidligere har det vært Hafslund som stått bak eller bidratt til; Vålerengapatruljen og Jobbsjansen, Hafslund Akademiet og Vålerenga mot rasisme. En fantastisk fornyelse av et etablert sponsorat! Det er unikt at en bedrift bidrar i så stor grad i utviklingen av sponsorkonseptet.

Hafslund måler jevnlig selskapets omdømmemåling gjennom omdømmeundersøkelsen RepTrak som gjennomføres av Apeland Informasjon i Norge. Årets undersøkelse viser at selskapet har hatt en tydelig forbedring av omdømmet fra 2008 og det er særlig dimensjonen “Samfunnsansvar” som går mest frem.

CC9 og Barnas Klimafestival

CC9 og Barnas Klimafestival er bakgrunnen for nominasjonen i klassen event.

Oppgaven å skape engasjement rundt en Klimakonferanse er i utgangspunktet ikke enkel selv på myndighetsnivå. At en næringslivsaktør sammen med toppidretten klarer å gjennomføre et event av denne størrelsen og kvaliteten ble av media og omverden bedømt som unikt. (se vedlegg på medieomtale).

CC9 konferansen (faglig konferanse) samlet alt fra HKH Kronprins Haakon og HKH Kronprinsesse Mette-Marit, Robert F. Kennedy Jr., tidl. Statsminister Kjell Magne Bondevik, toppolitikere fra ulike land samt et bredt utvalg av næringslivstopper.

Barnas Klimafestival samlet 13.000 barn, unge og voksne på Hafslund Hovedgård i Sarpsborg. Dette overgikk med god margin den interne målsetningen på 8.000 besøkende. Barnas klimafestival hadde en rekke aktiviteter, installasjoner og utstillinger knyttet til klimaspørsmål, som bød på utfordringer for både hode og kropp. Fra scenen skapte Alexander Rybak, Melodi Grand Prix jr.-jentene Celine og Malin, og en rekke lokale artister god stemning i parken.

Se alle de nominerte her

cc9 mini 562
cc9 mini 562

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere