RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Butikkene bugner av alskens julegodter.
Butikkene bugner av alskens julegodter. Foto: Paul Weaver (Nettavisen)

Disse bildene får Nettavisens lesere til å klikke

Vil ikke ha julevarer i butikkene i midten av oktober.

Vi spurte våre lesere på Facebook mandag når julevarene bør komme i  butikkene etter at vi observerte hvor mange jukeprodukter det var i en tilfeldig valgt matbutikik i Oslo.

Svarene lot ikke vente på seg.

« Jeg jobber i butikk selv og er drittlei alt som har med jula å gjøre når den kommer. Ikke fordi jeg spiser/drikker så mye av varene, men fordi jeg hele tiden ser "juleting" i butikken. Det eneste positive, er at jeg har mindre og mindre julegodter i jula» skriver en kvinnelig leser.

«ETTER HALLOWEEN. kan vi ikke ta en sesong av gangen? » spør en annen.

Artikkelen fortsetter.

Det er 19. oktober, men julen kommet for fullt i butikkene, noe disse bildene fra en tilfeldig butikk er et tydelig bevis på. Men når synes du julevarene egentlig bør innta butikkene?

Posted by Nettavisen on 19. oktober 2015


«Julevarene bør komme inn den 30. november slik at de er klare den 1. desember. Det handler ikke om å spise eller drikke det, men det handler om stemningen. Og nå er ikke tiden for å få julestemning. Derfor, ingen juleting skal kjøpes før den datoen.» skriver en mannlig leser.

Les også: Julebrus i butikken i oktober fikk Høyre-politikeren til å se rødt

«Merkelige greier dette, det er forbruker som skaper etterspørsel. Vi sier at vi ikke ønsker jul i butikkene før 01.12, men vi kjøper varene før den tid? Vi skaper da et behov/ en etterspørsel som butikkene ser en inntjening av» påpeker en annen.

Skal det være en pepperkake, i oktober?

Julebrus i en rekke varianter har dukket opp i matbutikkene for lengst.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere