RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

En arbeidsplass i nyhetsbildet

Sist oppdatert:
Sara (24) er kommunikasjons- rådgiver i Oslo Høyre.

Som kommunikasjonsrådgiver i Oslo Høyre, har Sara V. Wilsgaard (24) fra Tromsø en arbeidsplass som er i nyhetsbildet hver eneste dag.

– At budskapet blir kommunisert riktig er veldig viktig i politikken, og små feiltrinn kan få store konsekvenser, sier Sara.

Hun påpeker at man i en valgkamp har motspillere som ønsker å sverte deg. Da er det ifølge Sara også viktig å kunne en del om krisekommunikasjon, som undervises på Markedshøyskolen.

En uvanlig høst
Sara var aktivt medlem av unge Høyre ved siden av studiene, erfaringer hun fikk bruk for i fjorårets kommunevalg.

– Høsten i fjor ble svært uvanlig for alle som jobber med politikk. Det er et lite miljø mellom ungdomspartiene, og alle ble svært preget av 22. juli. Skolevalgene ble avlyst og hele kampanjen ble snudd på hodet. Jeg husker jeg tenkte: Skal vi ha valgkamp nå? Her klarte jeg å holde hodet kaldt ved å fokusere på teorien jeg lærte på Markedshøyskolen, forteller hun.

Les også:


Hva slags inntrykk sitter du igjen med fra Markedshøyskolen?

– Det er flere ting, men det viktigste er at jeg trivdes godt og hadde gode faglige samtaler med både forelesere og medstudenter, noe jeg lærte mye av.

Sara synes beliggenheten midt i Oslo er en positiv faktor, og at det skaper en helt egen atmosfære å studere midt i sentrum.

- Det gjorde studiemiljøet veldig levende, sier hun.

Hvordan få Markedshøyskolen på forsiden av morgendagens aviser?

– Markedshøyskolen er flink til å gå inn i diskusjoner rundt markedsføring og dette understreker skolens faglige tyngde. Klarer man å skape debatt, har man virkelig klart å engasjere og man får muligheten til profilere seg enda mer.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere