RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Enkle steg til flat mage

Sist oppdatert:
Det farlige fettet på magen er det vanskeligste å bli kvitt. Men det er mulig!

(SIDE2): Amerikanske Liz Vaccariello er redaktør for Prevention Magazine og har skrevet boka «Flat belly Diet!» som bruker ny forskning til å hjelpe folk å bli kvitt den bulende magen. I tillegg virker dietten forebyggende mot hjertesykdom, diabetes, ulike former for kreft og til og med Alzheimers sykdom. Det skriver Oprah.com på sine nettsider.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Syv kilo ned
Vaccariello mener det er mulig å slanke seg opp mot syv kilo på bare 32 dager.

Før du starter er det viktig å gi kroppen en «flying start», hevder Vaccariello. Denne metoden gjør at det er mulig å bli kvitt tre kilo bare med vann.

- Dette er fantastisk motiverende! Før du i det hele tatt har begynt på dietten, som er full av deilig og mettende mat, så er buksene blitt løsere allerede.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Når du går gjennom den fire dager lange forberedelsen til dietten så skal du unngå disse produktene:

Raske karbohydrater (gjelder både drikke og mat)
Sterk mat
Frityrstekt mat
Mat med mye stivelse
Tyggegummi

400 kcal per måltid
- Når du er på dietten så starter du med å bli kvitt magefettet gjennom å spise 400 kcal måltider hvorpå hvert måltid inneholder enumettede og monoumettede fettsyrer som oljer, oliven, nøtter, frø, avocado og mørk sjokolade, forteller Vaccariello.

Hun legger til at studier viser at slike fettsyrer er spesielt gunstige for å bekjempe ekstra fett rundt midjen. Studiene skal være publisert i medisinske tidsskrifter og vi har testet dette selv og vet at det fungerer, hevder hun.

Du kan gå ned litt under en kilo i uka og hvis du legger om kostholdet på permanent basis vil du nå en sunn trivselsvekt du kan klare å holde livet ut.

- Dette er måten å spise på, ifølge slankeeksperten.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!

TRE REGLER DU MÅ FØLGE:

1. Hold deg til 400 kcal per måltid
Dietten inneholder 1600 kcal per dag og du kan fordele måltidene som du vil så lenge du holder deg til 400 kcal per måltid. Spis gjerne frokost til lunsj og middag til frokost om du vil. Du kan også spise frokost fire ganger per dag, men spis aldri mer enn 400 kcal per måltid.

2. Ikke vent mer enn fire timer før du spiser
Poenget er at du ikke skal føle deg sulten eller tappet for energi. Derfor er det viktig å spise regelmessig. Blir du for sulten er det lettere å gå på en smell og spise noe som ikke er bra for deg.

3. Spis MUFA til hvert måltid
Dette er forkortelsen på monounsaturated fatty acid, eller monoumettede fettsyrer som er bra for immunforsvaret og hjertet. Du finner fettsyrene blant annet i mandler, peanøttsmør, olivenolje, avocado og sjokolade.


Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere