RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
LAG PÅ LAG: Mange storbyer sliter med parkeringsplass til alle. Nå har britiske oppfinnere funnet løsningen.
LAG PÅ LAG: Mange storbyer sliter med parkeringsplass til alle. Nå har britiske oppfinnere funnet løsningen. (Cardok)

Er det slik Bond gjemmer bilen?

Britisk garasje-oppfinnelse er en hemmelig agent verdig.

(LXUS.no) Alle som har vært i en storby vet hvor vanskelig det kan være å finne en parkeringsplass. Og dersom du sliter med å få plass til både Rolls Royce og Porsche i oppkjørselen din, finnes det nå endelig en løsning som gjør det mulig å utvide bilparken.

HEV OG SENK: Den hydrauliske plattformen henter frem eller skjuler bilen din ved bare ett enkelt trykk på en knapp.

LES OGSÅ:
Politiets nye superbil
Slik er Obamas monsterdoning

Britiske Cardok har laget underjordiske garasjer, som er så fiffige at selv James Bond trolig ville vurdert å gå til anskaffelse av en for å skjule sin Aston Martin på best mulig måte.

Garasjene kan skjules under et blomsterbed, en fontene eller en annen bil om du ønsker - alt du behøver å gjøre er å trykke på en knapp for å hente bilen din opp fra bakken igjen.

Lang venteliste

Den hydrauliske plattform-garasjen er allerede blitt en kjempesuksess i London, hvor interessen til nå har vist seg å være aller størst i bydelene Westminster, Kensington and Chelsea, Ealing, Dulwich og Highbury. Til nå er åtte garasjer bygget, fire er under konstruksjon, og ventelisten er fire måneder lang og blir stadig lengre.

Heis-garasjen tar ti uker å lage og koster fra 428.000 kroner. Da får du et blomsterbed eller en fontene på toppen. Dersom du ønsker å plassere enda en bil på toppen, vil konstruksjonen koste deg en halv million kroner.

Har du et luksustips? Send det til LXUS!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere