RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ericsson styrker seg i India

Sist oppdatert:
India er et av Ericssons viktigste markeder og selskapet kaller seg Indias ledende aktør innen telekommunikasjon.

Men nå begynner konkurransen virkelig å hardne til i det tungt befolkede landet. Blant annet Nokia har fått øynene opp for Indias enorme marked, hvor mobilabonnementene øker med fem millioner hver måned. Dette er alene omtrent dobbelt så mange abonnementer som Telenor har i Norge.

-Det er nå det virkelig begynner. Vi kommer til å ha like høy aktivitet de nærmeste 18 månedene som vi har hatt de siste ti årene, sier Mats Graryd som er Ericssons Indiasjef.

Videre sier Granryd at landet virkelig er i fremdrift, med en BNP-vekst på 7-8 prosent. Allerede nå er Ericssons marked i India like stort som det de har i Sverige, og på under seks måneder i fjor ble antallet abonnementer i India doblet.

NA 24 - Din nye næringslivsavis

Noe for Telenor?

Ved siden av Kina, er India med sine 1,1 milliarder innbyggere og hurtig økende levestandard, de to landene med størst potensial innefor telekommunikasjon. Om dette er et marked for Telenor som satser på unge og potensielle markeder som Pakistan, Bangladesh og Malaysia vil vise seg. Presseansvarlig Scott Engebretsen i Telenor presiserer

- Vi vil aldri gå ut med satsningsområder i media, men det er helt klart mange spennende markeder å investere i.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere