RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Få flat bikini-mage

Sist oppdatert:
Se hvordan du trener bort de bleke bilringene.

(SIDE2): Sjekk hvordan du trener bort den slappe magen og kommer inn i bikinikroppen.

Stress mindre
Stress øker nivået av kortisol som igjen skal være med på å stimulere appetitten. I tillegg er stresshormonet med på å øke fettansamlingen rundt midjen, og ved å stresse mer vil du bare risikere at kroppen danner mer og mer fett rundt det ikke-ønskelige området. I tillegg er det fare for større kortisolutskillelse når det går lengre tid mellom hver gang du spiser. Dermed stress ned, spis oftere og mindre måltider, og sjansen for at magerutene titter fram er større.

Spis mer
Mange som har litt ekstra rundt magen tror at dette skyldes for store matinntak, noe det som oftest IKKE gjør. Det som heller kan være problemet er den glukemiske indeksen i maten du spiser og hvor lett kaloriene du inntar lar seg forbrenne. I tillegg kan det være at du spiser for mye ved enkelte måltider, men at du også spiser for sjelden. På denne måten vil kroppen din tro at den må spare på den energien den får fordi det kan bli lenge til neste gang den får næring, og i stedet for å holde forbrenningen oppe gjør dette at kroppen senker forbrenningen som igjen gjør at du legger på deg. I tillegg vil da ikke kroppen din makte å forbrenne nok når den først får mat, og det vil hope seg opp i fettlagrene. Dette er gjerne grunnen til at du sitter å lurer på hvordan han som «alltid spiser» holder seg så tynn, mens du som bare spiser lunsj og middag legger på deg mer og mer...

LES MIN TRENINGSBLOGG HER

Ta kosttilskudd
Mange forbinder feilaktig kosttilskudd med noe som bare de som vil bygge seg store bruker, og mange går derfor glipp av de goder som enkelte kosttilskudd kan gi. Et av disse tilskuddene du bør vurdere om du ønsker å gå ned i midjemål er fettsyrer og spesielt omega 3,6 og 9. Dette er fettsyrer som vi finner i fet fisk, men som vi i dag også kan kjøpe i kapselform som verken smaker eller lukter noen ting, og som gjør det lett å få i seg fettsyrene til en hver tid.

Ikke bare mage, mage, mage..
Enkelte som sliter med kiloene rundt magen kan ha en tendens til å kun fokusere på dette når de trener, noe som ikke er den beste løsningen. For å forbrenne rundt magen må hele kroppen trenes og strammes opp. Du kan nesten ikke punktforbrenne rundt magen, og bortsett fra at du kan bygge opp andre steder og spise mat som gjør at du ikke legger på deg rundt «belte- stedet», må nesten hele kroppen til pers for at magen skal se bra ut.

Det er for eksempel nødvendig å trene generell fettforbrennende trening, som gjør at du minsker fettet over hele kroppen, for å få stram og fin mage. I tillegg er det viktig å tenke på at jo mer muskler du har, jo mer forbrenner kroppen av seg selv hele tiden, og dette er en av grunnene til at de som er i form gjerne blir i bedre og bedre form.

OPPSUMMERING:
Spis lite og ofte, så kroppen ikke lagrer. Tren hele kroppen, ikke bare magen - du kan ikke punktforbrenne. Og til slutt; stress ned.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere