RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Facebook får facelift

Ny design skal gjøre nettsamfunnet mer brukervennlig.

Det sies at en aldri skal endre et vellykket konsept. Nå vil Facebook likevel prøve seg på en endring.

Etter hvert er det blitt samlet mye informasjon på folks Facebook-sider. Det kan være vanskelig å holde oversikten over det hele. Facebook vil derfor komme i ny design de nærmeste ukene.

Poenget er at informasjonen skal bli bedre systematisert.

Ferske IT-nyheter: Teknofil.no

Facebook selv mener en redesign av profilsidene absolutt vil være på sin plass.

- Etter hvert som det er blitt mer og mer informasjon tilgjengelig på Facebook - flere fotoalbum, flere applikasjoner, lengre historie - så har vi sett at profilsidene blir rotete og går sakte.

Vi vil nå forsøke å gjøre profilsidene enklere og mer relevante samtidig som din kontroll over profilen ivaretas, skriver de på sin offisielle blogg.

Deles opp over flere sider
I den nye designen vil profilene ikke lenger bestå av kun én side.

Informasjonen vil derimot bli delt opp i separate sider hvor personlig informasjon står ett sted, meldinger fra venner et annet sted og dine foto på et tredje.

Du skal også kunne opprette dine egne sider hvor du har tilgang på favorittapplikasjoner.

På denne måten skal nettsamfunnet få en bedre struktur. På den annen side avhenger dette av at medlemmene faktisk legger ut bilder og personlig informasjon.

Uten dette kan den nye designen bli temmelig tom.

Se eksempler på den nye designen her.

Denne artikkelen er hentet fra Teknofil.no.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere