RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Kjetil Skogheim (Ringerikes Blad)

Fikk parkeringsbot etter ett minutt

Sist oppdatert:
Dag Wangen skulle inn i hotellresepsjonen for å spør om hvor han kunne parkere. Dette ble kostbart.

Ett minutt etter at han stoppet bilen for å spørre etter et sted å parkere, fikk Dag Wangen parkeringsgebyr av EuroPark, melder Ringerikes Blad.

Etter å ha vært på ferietur til Tyskland, bestemte Dag Wangen fra Bergen seg for å stoppe innom Hønefoss på veien hjem for å besøke noen venner.

Wangen skulle bo på Comfort Hotel Ringerike midt i sentrum og var usikker på hvor hotellets parkering lå, slik at han stoppet bilen sin på Thoresen-parkeringen tvers over gaten for å spørre etter parkering i hotellets resepsjon.

Reagerer skarpt
Ett minutt senere hadde Wangen fått parkeringsgebyr på 710 kroner. Han reagerer skarpt på EuroParks opptreden i saken.

- Jeg tror dette må være norgesrekord i raskt parkeringsgebyr. I løpet av det ene minuttet jeg var inne på hotellet og fikk et parkeringsbevis fra dem, har parkeringsvakten rukket å gi meg et gebyr, forteller en opprørt Wangen til Ringerikes Blad.

Han viser fram både parkeringsbeviset fra Comfort Hotel Ringerike og parkeringsgebyret fra EuroPark.

På parkeringsbeviset fra hotellet står tiden skrevet til klokken 16.15, mens parkeringsgebyret er skrevet ut klokken 16.16.

Wangen forteller at parkeringspraksisen i hans hjemby er å vente noen minutter for å se om eier av bilen dukker opp, men i dette tilfellet har han ikke sett snurten av en eneste parkeringsvakt.

- Jeg har ikke noe problem med å betale gebyret, men jeg synes dette er en prinsippsak. Parkeringsvakten må ha sett at jeg stoppet bilen og gikk inn på hotellet og kunne gjerne ha brukt et par minutter for å se om jeg kom tilbake til bilen, sier Wangen.

- Tar saken videre
Wangen vil nå gå videre med saken via NAF.

- Jeg synes at sunn fornuft og service i denne saken er helt fraværende fra parkeringsselskapet sin side, sier Dag Wangen til Ringerikes Blad.

Han legger til at han fikk et veldig godt inntrykk av Hønefoss by, men at dette satte en demper på oppholdet hans.

Det er ikke første gang EuroPark er i strid med en kunde vedrørende hotellparkering. I fjor kunne Ringerikes Blad skrive om svenske Tomas Dalgren som parkerte på Grand Hotel og gikk inn på hotellet for å hente parkeringsbeviset.

Da Dalgren kom tilbake til bilen sin etter få minutter, hadde han også blitt gebyrlagt av en ventende parkeringsvakt fra EuroPark.

Utilgjengelige
Ringerikes Blad forsøkte i i hele går å komme i kontakt med Hønefoss-avdelingen i EuroPark, for å få en kommentar til hendelsen, men vi fikk aldri svar, verken på telefonoppringninger eller på SMS-melding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere