RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Film-priser til alle

Sist oppdatert:
Alle de norske bidragene i filmkategorien i reklamekonkurransen Eurobest stakk av med en pris. Nok en gang var det New Deal som kom best ut.

Fire norske byråer er med i finalerunden med til sammen elleve jobber. Åtte av disse gikk videre i film- og kinokategorien. New Deal hadde flest jobber med i finalen med til sammen seks jobber.

Nå alle de tre byråene som gikk videre til finalerunden, New Deal DDB, Bates og Staal, sikret seg priser.

New Deal DDB stakk med sine to gull, en sølv og tre bronse av med flest priser av de tre byråene. Byrået fikk gull for de to reklamefilmene Telenor ADSL "Restaurant" og "WC", sølv for "Egg 1" og "Egg 2" for Norway Bussekspress, samt bronse for Møllers Tran-filmen "Skrukork" og de to filmene "Subway" og "Theatre" for Telenor.

Også Bates og Staal ble belønnet med bronse for sine bidrag i finalerunden. Bates for sin Telenor Mobil-film "No Way" og Stall for filmen "Fire" som de lagde for Kims.

Det var Bartle Bogle Hegarty som stakk av med Grand Prix i filmkategorien for sin film "Ear Tennis" for Microsotfs Xbox.

Hverken Bates eller Leo Burnett, som begge var på shortlist i printkategorien, stakk av med priser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere